109 przetargów mediowych w Polsce przez rok. Play z największym budżetem

W 2024 roku przeprowadzono w Polsce 109 przetargów mediowych, z czego 77 miało charakter lokalny. Ich łączny budżet, o który walczyły agencje mediowe, szacowany na podstawie wydatków ponoszonych przez marketerów, wyniósł 492 mln dolarów - wynika z najnowszego raportu COMvergence, do którego dotarły Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
109 przetargów mediowych w Polsce przez rok. Play z największym budżetem
Kuba Wojewódzki w spocie promocji Play ze smartfonami

Z analizy COMvergence wynika, że w 2024 roku agencje mediowe w Polsce uczestniczyły w 109 przetargach mediowych. Ich łączna wartość wyniosła 492 mln dolarów.

77 postępowań miało charakter lokalny - tutaj agencje walczyły o budżet oszacowany łącznie na kwotę 304 mln dolarów. 32 przetargi miały charakter globalny lub międzynarodowy, a ich łączny budżet wyniósł 188 mln dolarów.

53 proc. wszystkich postępowań dotyczyło przetargów, w których marketerzy utrzymali współpracę z dotychczasowymi agencjami. 

97 tych postępowań wygrały lub obroniły w nich budżet swoich dotychczasowych klientów agencje sieciowe, 12 - agencje niezależne. 

Do największych - pod względem budżetów - postępowań zaliczono przetargi na obsługę mediową spółki P4 - operatora sieci Play (34 mln dolarów), Amazon (30 mln dolarów), Unilever (25 mln dolarów), Volkswagen Group (24 mln dolarów) i Kauflandu (23 mln dolarów). 

Budżet P4 obroniła agencja EssenceMediacom (GroupM). Amazon przeniósł obsługę mediową z Initiative do GroupM. Unilever zdecydował się dalej współpracować z Mindshare (GroupM). Volkswagen Group pozostawił budżet mediowy w PHD Media Direction, a Kaufland - w Mindshare. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

TVP cyfryzuje archiwa oddziałów. 150 tys. taśm do 2031 roku

"Gwiazdorska kuchnia Ani" z trzecim sezonem. Premiera w Wigilię w TVP2

"Gwiazdorska kuchnia Ani" z trzecim sezonem. Premiera w Wigilię w TVP2