212 mln tabletów zostanie sprzedanych w 2015 r., o 8 proc. mniej niż w 2014 r.

W 2015 roku na całym świecie sprzedanych zostanie o 8 proc. mniej tabletów niż w roku 2014 - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
212 mln tabletów zostanie sprzedanych w 2015 r., o 8 proc. mniej niż w 2014 r.

Globalna sprzedaż tabletów ma w 2015 roku sięgnąć 212 milionów sztuk, przy spadku o 8 proc. w porównaniu do roku 2014. Wcześniej analitycy IDC przewidywali, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 221,8 miliona tabletów, co oznaczałoby spadek o 3,8 proc. rok do roku.

Za to wzrost o 86,5 proc., do 14,7 miliona sztuk, jest przewidywany w segmencie urządzeń 2-in-1 (z odpinanym ekranem/klawiaturą). Na razie stanowią one niewielką część rynku tabletów, ale coraz większa liczba producentów wprowadza je do swojej oferty. IDC szacuje, że w II kwartale br. ponad 40 firm wprowadziła tego typu produkty na rynek, w porównaniu do zaledwie 14 rok wcześniej.

grafika

Z kolei jeśli chodzi o systemy operacyjne instalowane w tabletach, pozycję wyraźnego lidera ma w najbliższych latach utrzymać Android, ale jego udział w rynku zmaleje o blisko 10 pkt. proc. Druga w rankingu platforma iOS od Apple ma stale kontrolować mniej więcej 1/4 rynku, podczas gdy najszybciej zyskiwać ma Windows Microsoftu.

grafika

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii