47 proc. Polaków chce przyjęcia euro

Odsetek przeciwników przyjęcia przez Polskę euro wzrósł o 4 pkt proc. do 47 proc. w czerwcu (wobec badania z grudnia 2009 r.), podczas gdy odsetek zwolenników wspólnej waluty zmniejszył się w tym czasie o 5 pkt proc. do 38%, wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Badania przeprowadzone przez Ipsos wskazują na spadek poparcia dla wprowadzenia euro w Polsce. Odsetek osób o negatywnym stosunku do wprowadzenia euro wzrósł o 4 pkt proc., do 47 proc,, podczas gdy odsetek zwolenników spadł o 5 pkt proc., do 38 proc.

Ankietowani najczęściej obawiają się, że wprowadzenie euro doprowadziłoby do pogorszenia ich sytuacji finansowej, wzrostu cen wynikającego z ich zaokrąglania i podnoszenia przez sprzedawców oraz wzrostu nierówności społecznych, podał resort.

Najczęściej wskazywane korzyści z posiadania wspólnej waluty to: lepsze warunki dla polskiego handlu zagranicznego, łatwiejsze podróżowanie i zakupy za granicą, a także silniejsza i stabilniejsza waluta.

Badania przeprowadzone przez Ipsos w czerwcu br. na zlecenie Ministerstwa Finansów (Ipsos/MF) na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej, liczącej 1005 osób w wieku 15 lat i więcej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu