558 mln subskrybentów szerokopasmowego internetu

Na koniec czerwca 2011 roku na świecie było 557,8 miliona subskrybentów stacjonarnego szerokopasmowego internetu.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o ponad 29 milionów więcej niż sześć miesięcy wcześniej - wynika z danych firmy badawczej Point Topic.

Największym regionem jest Azja, gdzie na koniec II kwartału było 235,2 miliona (42,2 proc. ogółu) subskrybentów stacjonarnego szerokopasmowego internetu. Następne były Europa, oba kontynenty amerykańskie oraz Bliski Wschód i Afryka.

grafika

   

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, największą liczbę subskrybentów stacjonarnego szerokopasmowego internetu miały na koniec czerwca Chiny (144,3 mln), które wyprzedzały kolejno USA (89,5 mln), Japonię (34,9 mln), Niemcy (27,7 mln), Francję (22,0 mln), Wielką Brytanię (20,2 mln), Koreę Płd. (17,7 mln), Brazylię (15,2 mln), Włochy (14,5 mln) i Rosję (12,9 mln).

grafika

 

Z kolei najpopularniejszą technologią dostępu do stacjonarnego szerokopasmowego internetu cały czas jest DSL, z której na koniec II kwartału korzystało 62,7 proc. ogółu subskrybentów. Następne są usługi dostarczane przez operatorów telewizji kablowej (19,9 proc.) oraz światłowody (14,8 proc.).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska