65 proc. Polaków korzysta z internetu. Za dostęp do treści płaci 8 proc. internautów

Z  internetu przynajmniej raz w tygodniu korzysta 65 proc. Polaków. To zaledwie o 1 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost liczby internautów znacząco wyhamował - w ciągu ostatnich 5 lat wyniósł 10 pkt. proc., a w latach 2005-2010 33 pkt. proc. To kluczowe wyniki raportu CBOS o tym jak Polacy korzystają z internetu.

pl
pl
Udostępnij artykuł:

Dwie trzecie Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z internetu. Wzrost liczby internautów znacząco wyhamował. Od 2011 do 2016 odsetek internautów wzrósł z 56 proc. do 65 proc., a od 2005 do 2010 z 28 proc. do 51 proc. W poprzednich latach dynamika była jeszcze szybsza.

grafika

O ile internautów ogółem rok do roku przybyło niewiele, o tyle znaczące wzrosty widać w wypadku internetu mobilnego. W 2010 roku 45 proc. internautów łączyło się z siecią na urządzeniach mobilnych,  a w 2016 roku ten odsetek wynosi już 86 proc. Rok do roku nastąpił wzrost o 7 pkt. proc. Wzrost liczby użytkowników mobilnego internatu nie przekłada się na to ile czasu średnio Polacy poświęcają temu kanałowi dostępu do sieci - jest to 12 godzin tygodniowo.

grafika

Internet służy Polakom przede wszystkim do korzystania z social media (67 proc.), usług bankowych (66 proc.) oraz kontaktów za pomocą czatów i komunikatorów (56 proc.). Do czytania prasy internet wykorzystuje 51 proc. internautów, a do oglądania materiałów wideo w różnej postaci 46 proc. Za dostęp do treści płaci 8 proc. internautów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dla-mlodych-facebook-youtube-i-twitter-sa-wazniejszym-zrodlem-informacji-od-telewizji ##

45 proc. ankietowanych zadeklarowało, że robi zakupy w sieci regularnie, a przynajmniej raz zakupu online dokonało 81 proc. internautów. Jeden na trzech użytkowników internetu przynajmniej raz sprzedał coś drogą elektroniczną. Przez internet kupujemy głównie ubrania oraz buty, a także zabawki i produkty dla dzieci, elektronikę, książki oraz kosmetyki.

grafika

Spada odsetek osób, które pobierają z sieci za darmo różne programy i materiały multimedialne. Tego typu aktywność deklaruje 28 proc. ankietowanych, w poprzedniej dekadzie była to ponad połowa internautów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-piaty-polak-placi-za-informacje-w-internecie-srednio-50-zl-rocznie ##

Internet wciąż jest przede wszystkim medium ludzi młodych. W grupie wiekowej 18-24 lata z internetu korzysta prawie 100 proc. badanych, a w grupie 25-34 94 proc. Mniej niż połowa osób po 54. roku życia korzysta z internetu, a powyżej 65. roku życia mniej niż 25 proc.

grafika

Badanie „Korzystanie z internetu” przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 5–12 maja 2016 roku na liczącej 1100 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski. Wykonawcą badania jest CBOS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS