65 proc. Polek lubi Dzień Kobiet, 18 proc. go nie obchodzi

Obchodzony 8 marca Dzień Kobiet budzi wśród Polek różne uczucia. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC, większość Polek (65 proc.) lubi ten dzień, a 70 proc. uważa go za ważny.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według raportu większość kobiet oczekuje specjalnych względów w dniu swojego święta. 61 proc. przedstawicielek płci pięknej lubi, kiedy ich pracodawca pamięta o Dniu Kobiet, przygotowując małe prezenty. Nieznacznie mniej, bo 57 proc. zawsze czeka na kwiaty, upominek lub inną niespodziankę od swojego partnera.

Co trzecia Polka (35 proc.) otwarcie przyznaje, że – by atrakcyjnie wyglądać – potrafi wydać na kosmetyk więcej, niż nakazywałby zdrowy rozsądek.

Kobiety same także celebrują Dzień Kobiet. Prawie co trzecia przyznaje, że lubi sobie zrobić tego dnia małą przyjemność, a 38 proc. oświadcza, że lubi go spędzać w kobiecym gronie.

Jedynie 18 proc. badanych przyznaje, że nie obchodzi Dnia Kobiet. W tej grupie najwięcej jest pań po 60. roku życia. Prawie co trzecia Polka uważa Dzień Kobiet za relikt minionej epoki, a mimo to i tak większość (65 proc.) z przyjemnością obchodzi to święto.

Z badania wynika również, że w to, iż rodzina jest w życiu najważniejsza wierzy 3/4 Polek. Niewiele mniej, bo 2/3 polskich kobiet jest zdania, że życiowym priorytetem powinno być zdrowie. Na kolejnych miejscach znalazły się macierzyństwo i bezpieczeństwo (wskazane przez 31 proc. wszystkich badanych kobiet) oraz szczęście z partnerem i uczciwość (po 30 proc. wskazań).

Co czwarta osoba wskazała spokój oraz Boga i religię jako istotne w jej życiu. W dalszej kolejności wymieniano pieniądze (23 proc.), pracę (22 proc.) oraz szacunek innych ludzi (21 proc.).

Współczesne Polki spory nacisk kładą też na kwestie zawodowe. W najmłodszej grupie, dla kobiet przed 30-tką, zdecydowanie bardziej niż u pozostałych badanych liczy się wykształcenie (27 proc.), kariera i sukces zawodowy (17 proc.) oraz niezależność (13 proc.).

Badanie wykazało, że pewne wartości zmieniają się wraz z etapem życia. Macierzyństwo i sprawy zawodowe są znacznie częściej wymieniane przez kobiety między 20. a 50. rokiem życia. Natomiast na jesieni życia (powyżej 60 r.ż.) panie częściej niż w innych grupach wiekowych myślą o ideach niematerialnych, takich jak Bóg, religia, ojczyzna, honor i szacunek wobec innych ludzi.

Z kolei typową dla współczesnych Polek rzeczą, która nie zmienia się z wiekiem, jest świadomość siebie i swoich potrzeb. Zasadę tę wyznaje 69 proc. kobiet we wszystkich grupach wiekowych, najwięcej między 30. a 39. rokiem życia (74 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC dla marki kosmetycznej Yoskine w dniach 3-13 września 2010 r. na próbie ogólnopolskiej, reprezentatywnej dla mieszkanek miast w wieku 20+ (N=591). Jest ono częścią programu Yoskine "Wierna swoim ideałom", który marka rozpoczęła w październiku 2010 roku (http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eskadra-publica-obsluguje-kampanie-yoskine-wierna-swoim-idealom).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK