67 proc. Amerykanów czerpie newsy z mediów społecznościowych, Twitter, Snapchat i YouTube mocno w górę

67 procent mieszkańców USA dociera do bieżących informacji za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W ciągu roku najwięcej takich użytkowników przybyło na Twitterze, Snapchacie i YouTubie, a jedna czwarta amerykańskich internautów korzysta z więcej niż jednej platformy social media do czerpania newsów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W nowym raporcie dotyczącym korzystania z newsów w social mediach Pew Research Center oparł się na badaniu ponad 4,9 tys. dorosłych mieszkańców USA przeprowadzonym pomiędzy 8 a 21 sierpnia br.

Z sondażu wynika, że obecnie 67 proc. amerykańskich internautów dociera do bieżących newsów za pośrednictwem serwisów społecznościowych. To oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z badaniem z ub.r.

grafika

Autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii badań prowadzonych przez Pew Research Center odsetek użytkowników w wieku powyżej 50 lat korzystających z newsów w social mediach przekroczył 50 proc. osiągając poziom 55 proc. Wzrósł też udział osób innych ras niż biała (74 proc.) oraz odsetek użytkowników z podstawowym i średnim wykształceniem.

grafika

Największy wzrost liczby osób czerpiących newsy z mediów społecznościowych zanotowano na Twitterze. Obecnie odsetek takich użytkowników sięga 74 proc. – o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Snapchat (wzrost o 12 proc.) oraz YouTube (11 proc.). Jedyny spadek (z 70 do 68 proc.) zanotował serwis Reddit.

grafika

Według raportu 26 proc. amerykańskich internautów przyznaje, że czerpie newsy nie tylko z jednej platformy społecznościowej. To oznacza dynamiczny wzrost biorąc pod uwagę, że w ub.r. odsetek ten był na poziomie 18 proc.

grafika

W raporcie znalazło się także kompleksowe zestawienie demograficzne osób korzystających z newsów w największych serwisach społecznościowych.

grafika

Czerpanie newsów za pośrednictwem serwisów społecznościowych nie oznacza, że są one dla respondentów jedynym źródłem bieżących informacji. Okazuje się m.in., że 37 proc. z nich ogląda newsy także w lokalnych stacjach telewizyjnych, 33 proc. korzysta ze stron i aplikacji newsowych, a 28 proc. śledzi informacje w kablówkach.

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?
Materiał reklamowy

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą