Alphabet w III kw. br.: Google ze wzrostem przychodu i zysku, pozostałe marki w dół

Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2016 roku. Holding zanotował znaczący wzrost przychodu i zysku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zysk netto Alphabet wyniósł w III kwartale 2016 roku 5,06 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,98 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2015. W tym samym czasie o 20 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 18,68 miliarda dolarów do 22,45 miliarda dolarów.

grafika

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 22,25 miliarda dolarów, co także oznacza 20-proc. wzrost rok do roku (z 18,53 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 5,81 miliarda dolarów do 6,78 miliarda dolarów.

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały tylko 197 milionów dolarów przychodu. To co prawda więcej niż rok wcześniej (141 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła aż 865 milionów dolarów (wobec 980 milionów dolarów straty w III kw. 2015 r.).

grafika

Należące do Google serwisy internetowe wygenerowały w III kwartale 16,1 miliarda dolarów przychodu, czyli o 23 proc. więcej rok do roku. Z kolei przychód Google z reklam wzrósł o 18 proc., do 19,82 miliarda dolarów.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu