ChatGPT chce pomagać w zakupach

Firma OpenAI poinformowała o aktualizacji funkcji wyszukiwania internetowego ChatGPT, która ma ułatwić użytkownikom zakupy online dzięki spersonalizowanym rekomendacjom produktów zawierającym zdjęcia, recenzje i bezpośrednie linki do nich.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
ChatGPT chce pomagać w zakupach
fot. Shutterstock.com

Aktualizacja będzie dostępna w domyślnym modelu AI, GPT-4o. Będzie dostępna dla wszystkich użytkowników ChatGPT na całym świecie — w tym dla poziomów Pro, Plus i Free — a także dla tych, którzy korzystają z usługi bez logowania.

Użytkownicy otrzymają spersonalizowane rekomendacje produktów z różnych kategorii, takich jak moda, uroda, artykuły gospodarstwa domowego i elektronika, gdy zadadzą konkretne pytania. Jak poinformowało OpenAI, aktualizacja wykluczy reklamy, a firma nie będzie otrzymywać prowizji od zakupów dokonanych za pośrednictwem platformy ChatGPT.

Wyniki wyszukiwania zakupów zostaną ustalone niezależnie i będą opierać się na ustrukturyzowanych metadanych pochodzących ze źródeł zewnętrznych, takich jak ceny, opisy produktów i recenzje.

Firma podaje, że w lutym liczba aktywnych użytkowników OpenAI przekroczyła 400 milionów.

Jak to działa?

Użytkownik musi wpisać, czego szuka, np. "najlepsze ekspresy do kawy poniżej 200 USD, które świetnie nadają się do robienia latte i są odpowiednie do małych powierzchni”. W odpowiedzi ChatGPT wyszuka trzy najlepsze typy z kartami produktów i poda szczegóły dotyczące swoich typów w tekście pod tymi kartami.

Jeśli użytkownik kliknie na kartę produktu, pojawi się pasek boczny podobny do Google Shopping z większą ilością szczegółów na temat miejsc, w których można kupić produkt, oraz informacjami zaczerpniętymi z recenzji użytkowników w witrynach takich jak Amazon, Best Buy i Reddit. Karty mogą również wyświetlać przycisk „Zapytaj o to”. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały