CzerwonyWidelec.pl to serwis, który nie tylko umożliwia zamawianie posiłków online, ale pozwala grupować wiele zamówień posiłków do biura w jedno grupowe zamówienie i uzyskiwać przy tym rabaty.
Witryna skierowana jest głównie do pracowników firm i instytucji zamawiających lunch na dowóz. Dla uzyskania zniżek kluczowe jest złożenie zbiorowego zamówienia w jednym wybranym lokalu (z katalogu dostępnych w serwisie). Im większa grupa zamawiających lunch i wyższa wartość całego zamówienia, tym większy rabat.
Osoba chcąca zainicjować zamówienie grupowe wybiera restaurację z okolicy i konkretne dania z menu – dla siebie. Następnie otwiera zamówienie grupowe (może wybrać istniejącą już w danej lokalizacji grupę lub założyć własną, zapraszając do niej znajomych z biura – wystarczy, że wprowadzi do systemu ich adresy e-mail) i ustala czas oraz miejsce dostawy. System wysyła e-mail do każdego członka grupy z zaproszeniem i informacją o otwarciu zamówienia grupowego, a zamawiający czeka, aż pozostali członkowie grupy wybiorą dania dla siebie i dołączą do zamówienia. Po zebraniu zamówień wszystkich chętnych osób, inicjator wspólnego lunchu przekazuje zamówienie grupowe do realizacji. Za pośrednictwem specjalnego terminala, Czerwony Widelec wysyła zamówienie do lokalu, a restauracji pozostaje dostarczenie wszystkich dań o ustalonej godzinie pod wskazany adres. Każda osoba może być inicjatorem i uczestnikiem wielu grup.

System umożliwia uzyskiwanie specjalnych rabatów, których wysokość zależna jest od osiąganych przez grupę progów cenowych. Uczestnicy danego zamówienia grupowego skrzyknięci w ramach jednej firmy czy instytucji widzą, jakiej kwoty brakuje im do osiągnięcia kolejnego progu rabatowego, mogą więc zapraszać do wspólnego lunchu dodatkowe osoby. Powiększając grono zamawiających i kwotę wspólnego zamówienia, zyskują wyższe rabaty, a tym samym obniżają cenę jednostkową posiłku.
Obecnie płatności za usługę są realizowane wyłącznie gotówkowo, ale jeszcze w tym miesiącu ma zostać wprowadzona możliwość płacenia za zamówienia kartą kredytową oraz on-line, poprzez zasilanie kont pre-paidowych.
W pierwszej fazie rozwoju Czerwony Widelec buduje swoją ofertę w oparciu o umowy z lokalami dwóch aglomeracji: Trójmiasta i Warszawy. W następnych miesiącach baza restauracji ma być rozszerzana o kolejne duże miasta.

Projekt jest wspierany przez dwóch głównych inwestorów - InQbe i gdański fundusz zalążkowy Business Angel Seedfund. Jednym ze źródeł inspiracji autorów Czerwonego Widelca był amerykański serwis seamlessweb.com. Posiada on obecnie ponad milion zarejestrowanych użytkowników i 6,5 tys. zgrupowanych w nim restauracji.
Czerwony Widelec ma swój profil na Facebooku (http://www.facebook.com/czerwonywidelec), który ma przyciągać fanów postulatem "W biurze jem na klawiaturze!". Serwis jest także promowany pod większymi biurowcami, gdzie wchodzącym osobom wręczane są konfekcjonowane sztućce z chusteczką (w tym czerwony widelec) oraz promocyjny bon żywieniowy o treści: "Sztućce już masz, dajemy Ci jeszcze 5 zł na start".










