David Kenny od 2016 r. pracował w koncernie IBM, gdzie kierował rozwojem platform Watson oraz Cloud. Wcześniej był współzałożycielem agencji Digitas, partnerem zarządzającym w VivaKi oraz szefem Weather Company.
W lecie br. Kenny ubiegał się o stanowisko prezesa holdingu reklamowego WPP, które wcześniej w atmosferze kontrowersji opuścił po 33 latach Martin Sorrell. Jednak po rozmowach z kandydatami rada nadzorcza WPP zdecydowała się powierzyć kierowanie firmą Markowi Readowi.
Teraz poinformowano w komunikacie że David Kenny od 3 grudnia br. zostanie dyrektorem wykonawczym firmy badawczej Nielsen. Jednocześnie z kierowania nią rezygnuje Mitch Barnes, który w Nielsenie pracował od 1997 r., a od 2014 r. był CEO firmy.
Kenny obejmuje stanowisko szefa Nielsena w momencie gdy kierownictwo tej firmy rozważa rozmaite scenariusze jej dalszego rozwoju. Wśród nich jest koncepcja dalszego funkcjonowania Nielsena jako całości, sprzedaży części jej elementów, a także sprzedaży całego Nielsena zewnętrznemu nabywcy.













