'Dwójka' straci mniej niż zakładano

Zarząd Polskiego Radia pod wpływem protestów częściowo wycofuje się z planów ograniczenia zasięgu Programowi Drugiemu.

Gazeta Wyborcza - łk
Gazeta Wyborcza - łk
Udostępnij artykuł:

Eksperci PR i Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) pracują nad modyfikacją projektu zmian częstotliwości w Polskim Radiu, w wyniku którego zyska Jedynka, a stracą Dwójka i Radio BiS – czytamy w Gazecie Wyborczej.

 - Szukamy takiego rozwiązania, aby Dwójka poniosła jak najmniejsze straty. Stanie się to głównie kosztem Biski - mówi GW Anna Streżyńska, prezes UKE.

W nowej wersji dostęp do audycji Programu 2 straci nie 19, lecz 10 proc. słuchaczy, a program ma być słyszalny na obszarze przeszło połowy kraju. Ponadto zyska też kilka nowych nadajników, m.in. w Białej Podlaskiej, okolicach Dęblina, na Śląsku oraz w Giżycku, dzięki czemu po raz pierwszy usłyszą go mieszkańcy Warmii i Mazur. Nowe rozwiązanie musi jeszcze zaakceptować Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Do zamiany częstotliwości dojdzie prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

Polskie Radio zapowiada uruchomienie w najbliższych miesiącach niekodowanej emisji satelitarnej swoich programów, która ma wypełnić lukę w eterze.

Pod listem otwartym przeciwko zmianom w Dwójce zamieszczonym na stronie internetowej www.sygnatariusze-radio.com podpisało się przeszło 14 tys. osób. Ostatnio pod listem podpisał się też prezes PR Krzysztof Czabański. Swój krok uzasadnia na stronie internetowej PR "troską o rozwój i obecność w każdym polskim domu oferty kulturalnej", a sygnatariuszy nazywa swoimi "sojusznikami". Podpis złożył też nowy szef Dwójki Krzysztof Zaleski.

Słuchalność stacji radiowych – Udział w rynku styczeń-marzec 2007Styczeń-marzec 2006Stacje ogólnopolskieRadio RMF FM22,40%21,40%Radio Zet19,20%18,80%Jedynka - Program 1 Polskiego Radia12,90%14,90%Trójka - Program 3 Polskiego Radia6,60%6,10%Radio Maryja2,20%2,50%Dwójka - Program 2 Polskiego Radia0,70%0,70%Bis Polskie Radio0,30%0,70%Stacje ponadregionalneRadio TOK FM1,00%0,80%Radiostacja0,90%0,60%Radio Wawa0,80%0,80%Grupy radioweGrupa TIME [46]8,80%7,90%Audytorium [17]5,10%5,00%Grupa AGORA [28]3,80%4,40%Grupa AD.POINT [11]1,80%1,50%Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, styczeń - marzec 2007, ogół badanych, próba: 23055.

Gazeta Wyborcza - łk
Autor artykułu:
Gazeta Wyborcza - łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem