eMarketer prognozuje wzrost wydatków na reklamę online w Europie Zach.

W bieżącym roku na internetową reklamę w Europie Zachodniej ma zostać wydanych 17,1 miliarda dolarów, co będzie stanowiło 27,7 proc. wartości globalnego rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

W roku 2014 nakłady te mają sięgnąć 24,3 miliarda dolarów. Do tego czasu w poszczególnych latach odnotowywany będzie solidny wzrost, ale tylko w roku 2012, na który zaplanowano igrzyska olimpijskie w Londynie, będzie on wyższy niż 10 proc. - prognozuje eMarketer.

eMarketer zauważa, że pod względem udziału internetu w wydatkach na reklamę, Włochy i Hiszpania cały czas pozostają w tyle za Francją i Niemcami. I pomimo że te pierwsze dwa, mniej rozwinięte rynki internetowe, obecnie odnotowują szybszy wzrost, to prawdopodobnie nigdy nie uda im się pod tym względem dogonić bardziej zaawansowanych krajów.

Jeśli chodzi o Francję, eMarketer szacuje, że w 2010 roku wydatki na reklamę online wyniosą tam 1,92 miliarda euro, a w roku 2014 sięgną 2,61 miliarda euro. Prognozy różnych firm co do wzrostu na francuskim rynku internetowej reklamy prezentuje poniższa tabela porównawcza:  

grafika

Podobnie, chociaż nieco bardziej optymistycznie, wyglądają prognozy dla Niemiec. Stały wzrost, ale z niższego pułapu, spodziewany jest również w przypadku Włoch i Hiszpanii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe