Facebook chce wprowadzić przycisk „Kup teraz”

Serwis Facebook umożliwi dodawanie funkcji „Kup teraz” na fanpage’ach e-sklepów i innych serwisów e-commerce. Oprócz tego otrzymają oni do dyspozycji 7 innych przycisków typu „call to action”.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Możliwość dokonywania zakupów z poziomu konkretnych postów Facebook testuje już od kilku miesięcy - pierwsze informacje na ten temat pojawiły się w lipcu br. Próby były przeprowadzane na grupie wybranych użytkowników, teraz w pierwszej kolejności możliwość osadzenia na swojej stronie opcji „Kup teraz” otrzymają sprzedawcy w USA. W 2015 r. zapowiadane jest globalne uruchomienie systemu. Po wybraniu przez użytkownika przycisku „Kup teraz” zostanie on automatycznie skierowany na platformę zakupową, gdzie będzie mógł sfinalizować transakcję.

- Wszystkie transakcje dokonywane z poziomu naszego serwisu są odpowiednio zabezpieczone z myślą o prywatności i bezpieczeństwie internautów - zapewnia Sheryl Sandberg, chief operating officer Facebooka. - Żadne dane na temat kart kredytowych czy płatniczych użytkowników nie zostaną przekazane reklamodawcom ani innym podmiotom - dodaje.

W oficjalnym komunikacie Facebook poinformował też, że w ciągu kilku najbliższych tygodni będzie testował, także w Stanach Zjednoczonych, 7 innych przycisków, których mogą używać sprzedawcy. Są to: Book Now, Contact Us, Use App, Play Game, Shop Now, Sign Up i Watch Video. W konkretnym momencie sprzedawca może zastosować tylko jeden ze wspomnianych przycisków, możliwa jest jednak w każdej chwili jego wymiana na inny.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-wprowadzi-przycisk-nie-lubie ##

Facebook nie ukrywa, że wprowadzenie przycisków typu „call-to-action” ma na celu umożliwienie właścicielom firmowych profili zwiększenia sprzedaży, a także liczby odwiedzających ich strony. Jako przykład podaje firmę Dollar Shave Club, która po zastosowaniu na swoim profilu przycisku Sign Up w ciągu 3 tygodni odnotowała wzrost liczby klientów. - W okresie testowym odnotowaliśmy 2,5-krotny wzrost konwersji w porównaniu ze stosowanymi wcześniej metodami pozyskiwania klientów - stwierdził Brian Kim, dyrektor ds. pozyskiwania klientów w Dollar Shave Club.

grafika

Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową, która próbuje związać się ściślej z branżą e-commerce. Niedawno Twitter testowo wprowadził u siebie system kuponów rabatowych (więcej informacji tutaj).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera