Facebook idzie na giełdę, chce zebrać 5 mld USD, ma 845 mln użytkowników

Portal społecznościowy Facebook przedłożył w amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission - SEC) wniosek o dopuszczenie swoich akcji do obrotu giełdowego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Poprzez ofertę publiczną swoich akcji Facebook chce pozyskać 5 miliardów dolarów. Nie została jeszcze ustalona liczba akcji jakie zostaną wystawione na sprzedaż ani zakres ich cen w ramach oferty. W związku z tym nie wiadomo na jaką wycenę liczy Facebook, ale nieoficjalnie mówi się o 75-100 mld USD.

Do przeprowadzenia swojego IPO Facebook zatrudnił Morgan Stanley, JPMorgan, Goldman Sachs, Bank of America, Barclays oraz Allen & Co.

We wniosku złożonym w SEC Facebook ujawnił, że w 2011 roku zanotował 3,7 miliarda dolarów przychodu i 1 miliard dolarów zysku. To liczby większe odpowiednio o 88 proc. i 65 proc. wobec roku 2010.

W grudniu zeszłego roku społecznościowy portal miał 845 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (o 39 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 425 milionów korzystało z serwisu z poziomu urządzeń mobilnych, a także 483 miliony aktywnych użytkowników dziennie (wzrost o 48 proc. r/r).

grafika

Facebook podał także, że każdego dnia użytkownicy serwisu 2,7 miliarda razy wyróżniają treści przyciskiem "Lubię to!" i je komentują oraz wrzucają 250 milionów zdjęć. Na koniec zeszłego roku w portalu istniało ponad 100 miliardów nawiązanych przez internautów znajomości.

 

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej