Facebook wesprze europejskie media. 3 mln dolarów na projekty związane z koronawirusem, także w Polsce

Facebook zapowiedział, że za pośrednictwem Facebook Journalism Project i we współpracy z European Journalism Centre wesprze kwotą 3 mln dolarów europejskie media działające w krajach dotkniętych w największym stopniu koronawirusem. Pieniądze mają trafić głównie do wydawców realizujących rozmaite projekty związane z pandemią. Wsparcie jest dostępne także dla mediów w Polsce.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

3 mln dolarów dla europejskich mediów

Teraz poinformowano o dodatkowej inicjatywie mającej pomóc mediom w Europie. Facebook Journalism Project (FJP) wraz z European Journalism Centre (EJC) - organizacją non-profit, która od lat współpracuje z wydawcami na całym kontynencie ogłosili utworzenie Europejskiego Funduszu Wsparcia Dziennikarstwa Covid-19, który ma pomóc dziennikarzom w Europie dostarczać informacje których ludzie najbardziej potrzebują w czasach pandemii koronawirusa.

Zgodnie z planem ujawnionym w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl EJC rozdysponuje 3 mln dol., które Facebook przekazał na rzecz funduszu, wśród małych i średnich mediów informacyjnych oraz dziennikarzy w krajach Europy najbardziej dotkniętych przez epidemię. Środki mają wesprzeć ich działalność i dopływ wiarygodnych informacji na temat koronawirusa do lokalnych społeczności.

Wsparcie dla polskich mediów

EJC będzie samodzielnie decydować o tym, kto otrzyma finansowanie w oparciu o ustalone przez siebie kryteria i zarządzać dotacjami niezależnie od Facebooka.

Dotacje mogą zostać wykorzystane na takie inicjatywy jak uruchomienie dedykowanego biuletynu na temat Covid-19, zniesienie paywalla na określone treści, zatrudnienie większej liczby niezależnych dziennikarzy czy tworzenie wydarzeń online, ale także na kontynuację codziennej pracy wydawców.

- W całej Europie lokalne organizacje informacyjne stoją w obliczu walki o przetrwanie - zaznacza Adam Thomas, dyrektor European Journalism Centre. - Głęboko dotknięci gospodarczym wpływem Covid-19 dziennikarze dostarczają niezbędnych wiadomości dysponując minimalnymi środkami. Bez pilnego wsparcia media lokalne i społeczne nie będą w stanie walczyć z dezinformacją i informować obywateli. Europejski Fundusz Wsparcia Dziennikarstwa Covid-19 ma na celu ochronę dziennikarzy, którzy ściśle współpracują ze swoimi społecznościami w czasie tego kryzysu.

Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym Facebooka o wsparcie w ramach nowego programu mogą zwracać się także polskie media. W tym celu należy dokonać rejestracji na stronie EJC aby otrzymać powiadomienia i dodatkowe informacje na temat procesu aplikowania. Według zapowiedzi aplikacje zostaną otwarte 16 kwietnia br.

Nie tylko Facebook

Spośród największych firm technologicznych wsparcie finansowe związane z Covid-19 zapowiada nie tylko Facebook. Niedawno w ramach walki z koronawirusem i skutkami pandemii koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dol. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowia, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.

W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK