GAP zamyka stacjonarne sklepy w Wielkiej Brytanii i Irlandii

Firma odzieżowa GAP poinformowała, że do końca września br. zamknie wszystkie swoje stacjonarne sklepy w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

km
km
Udostępnij artykuł:

GAP zdecydował o rezygnacji z prowadzenia biznesu w Europie jeszcze jesienią 2020 r. Teraz firma zapowiedziała, że proces likwidacji wszystkich 81 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii rozpocznie się pod koniec sierpnia. Funkcjonowała na tych rynkach odpowiednio od 1987 i 2006 r.

GAP nie ujawnił ile osób w związku z likwidacją sklepów straci pracę. Firma zamierza nadal oferować na rynku brytyjskim i irlandzkim swoje produkty, ale wyłącznie w kanale e-commerce.

- Biznes e-commerce stale się rozwija, a my chcemy spotykać naszych klientów tam, gdzie robią zakupy. Stajemy się przede wszystkim firmą cyfrową i szukamy partnera, który pomoże nam rozwijać naszą działalność online - czytamy w komunikacie GAP.

Oprócz Wielkiej Brytanii i Irlandii, GAP zamierza wycofać się także z Francji i Włoch. Firma poinformowała, że we Francji prowadzi negocjacje na temat przejęcia jej sklepów z Hermione People and Brands (FIB Group). Podobne rozmowy z potencjalnym, ale nie ujawnionym z nazwy partnerem, prowadzone są we Włoszech.

Powyższe decyzje to efekt strategicznego przeglądu działalności w Europie jaki GAP rozpoczął pod koniec zeszłego roku. Celem było znalezienie nowych, bardziej efektywnych kosztowo sposobów na utrzymanie obecności i obsługę klientów na Starym Kontynencie.

Z Polski GAP wycofał się w 2015 r., po trzech latach działalności na naszym rynku.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały