Google wprowadza tryb poufny do mobilnego Gmaila

Google udostępnił w mobilnej aplikacji Gmail funkcję pozwalającą na wysyłanie e-maili w trybie poufnym. Umożliwia ona na zablokowanie dalszego przesyłania czy kopiowania wiadomości, dodatkowo nadawca może też ustalić hasło konieczne do odczytania korespondencji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google wprowadza tryb poufny do mobilnego Gmaila

Tryb poufny był dotąd dostępny jedynie w wersji Gmaila działającej w przeglądarce internetowej, którą Google przedstawił w kwietniu br. Teraz poinformował, że wprowadza tryb poufny także do mobilnej aplikacji Gmail w jej wersjach do systemów Android i iOS. Dzięki niemu użytkownik wysyłając e-mail może zastrzec by odbiorca tej wiadomości nie mógł przekazać jej dalej, skopiować lub ściągnąć do komputera treści korespondencji, a także wydrukować jej kopii.

W mobilnym Gmailu wprowadzono także dodatkowe opcje ochrony prywatności użytkowników, którzy mogą ustalić jednorazowe hasło konieczne do odczytania e-maila przez odbiorcę.

Aby skorzystać z tej funkcji podczas tworzenia wiadomości użytkownik musi przejść do opcji dodatkowych i w nowym oknie zaznaczyć funkcję wysyłania hasła, które może zostać dostarczone w osobnym e-mailu lub za pośrednictwem SMS-a (w tym drugim wypadku konieczne jest podanie numeru telefonu odbiorcy wiadomości). Przeczytanie korespondencji będzie możliwe dopiero po użyciu hasła. Dodatkowo w opcjach użytkownik może też wyznaczyć termin wygaśnięcia e-maila, po którym stanie się niedostępny dla adresata.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały