Google zmienia AdWords: certyfikacje, wyszukiwarka i API

Google wycofuje się z programu GAP, wprowadzając nowy system certyfikacji AdWords. Jednocześnie koncern uruchamia wyszukiwarkę certyfikowanych agencji i umożliwia darmowe korzystanie z API AdWords.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Google rezygnuje z programu Google Advertising Professionals (GAP), zastępując go nowym system certyfikacji dla osób zarządzających kontami AdWords w imieniu reklamodawców. Wprowadzane rozwiązanie obejmuje nowe materiały szkoleniowe, odzwierciedlające zmiany zachodzące w branży marketingu w wyszukiwarkach oraz funkcjonalnościach AdWords, które są dostępne jako seria seminariów internetowych, w centrum edukacji online lub podczas szkoleń stacjonarnych organizowanych przez koncern. Kursy kończą się egzaminami certyfikacyjnymi – również na poziomie zaawansowanym, obejmującym kompetencje w zakresie reklamy w wyszukiwarce, reklamy graficznej, a także analiz i raportowania danych. Natomiast nowe logo certyfikowanego partnera AdWords zawiera funkcję „Kliknij, aby zweryfikować”, która umożliwia reklamodawcom wyświetlenie strony profilowej specjalisty w celu uzyskania dodatkowych informacji o nim.

Jednocześnie Google uruchamia wyszukiwarkę swoich partnerów, która ma ułatwić reklamodawcom znalezienie wśród nich podmiotów spełniających określone kryteria. Aby znaleźć się w tym katalogu, agencje powinny zgłosić się wraz z danymi precyzującymi swoją działalność, takimi jak lokalizacja, doświadczenie, typ świadczonych usług i obsługiwanych branż oraz zakresu budżetowy.

Poza tym interfejs API AdWords zostaje udostępniony w nowym modelu, w którym możliwe jest korzystanie z niego za darmo, w zależności od wysokości zarządzanych wydatków klienta. Wniosek o bezpłatny dostęp mogą złożyć agencje, które mają aktywną stronę profilową certyfikowanego partnera i spełniają warunki korzystania z tej usługi. Google uzasadnia, że chce w ten sposób zachęcić firmy i deweloperów do eksperymentowania z nowymi strategiami, rozszerzania funkcjonalności ich narzędzi i tworzenia bardziej rozbudowanych kampanii, bez obaw o wzrost kosztów API AdWords.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA

Republika chce ruszyć w świat ze stacją po angielsku. Sakiewicz chwali się inwestorami z USA