GroupM i OMG wygrały mediowy przetarg Amazona

Po trwającym ponad pół roku przetargu na obsługę mediową Amazon podzielił swój budżet między holdingi reklamowe WPP i Omnicom Media Group. Oznacza to koniec współpracy z dotychczasowym partnerem mediowym - IPG Mediabrands.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
GroupM i OMG wygrały mediowy przetarg Amazona
fot. materiały prasowe

Amazon jest jednym z największych reklamodawców na świecie, a jej globalne wydatki na media wynoszą, według firmy badawczej COMvergence, 5 miliardów dolarów.

Obecnie obsługujący tego marketera holding IPG Mediabrands obsłużył około połowę tej kwoty globalnie, podczas gdy Amazon obsłużył drugą połowę wewnętrznie. Około 2,4 miliarda dolarów z całości jest przeznaczone na media w USA, a z tej kwoty Mediabrands obsługuje około 1,3 miliarda dolarów, z czego 1,1 miliarda dolarów jest aktywowane wewnętrznie.  

„Po kompleksowej analizie agencji reklamowych dla naszego biznesu konsumenckiego zdecydowaliśmy się na współpracę z OMG i WPP. Doceniamy rozmowy ze wszystkimi światowej klasy agencjami, które spotkaliśmy podczas naszych poszukiwań. Chcemy szczególnie podziękować IPG, który był fantastycznym partnerem przez ostatnie ponad 10 lat, i jesteśmy wdzięczni za całą ich pracę i ciągłą współpracę w innych ważnych obszarach naszego biznesu reklamowego, w tym AWS, Amazon Ads i Amazon Business - przekazała w wydanym oświadczeniu rzeczniczka Amazon Margaret Callahan.

OMG ma zająć się obsługą mediową w Ameryce, zaś WPP i należąca do niego GroupM (skupia agencje mediowe Wavemaker, EssenceMediacom Mindshare) zajmie się planowaniem i zakupem mediów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w regionie Azji i Pacyfiku.

Na obecnym etapie nie wiadomo, która z agencji mediowych GroupM zajmie się obsługą mediową Amazona w Polsce. Biuro prasowe platformy przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl, że polski oddział czeka w tej sprawie na decyzję centrali.

Przetarg koordynowała firma MediaSense. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?