Budżet mediowy Amazona był obsługiwany przez należący do IPG Mediabrands dom mediowy Initiative od 2013 r., który przejął je od GroupM. Initiative broniło konta w 2017 r. za pośrednictwem specjalnej agencji Rufus, pokonując w tym procesie Publicis Media.
Jak informuje serwis bandt.com.au, w ostatniej fazie przetargu o budżet Amazona mają już walczyć tylko sieci GroupM i Omnicom. Z kolei agencja Rufus nadal będzie uczestniczyć w procesie przetargowym tylko na niektórych rynkach lokalnych.
Budżet mediowy Amazona jest najbardziej dochodowym w całej branży reklamowej, o wartości przekraczającej 2,5 miliarda dolarów.
Przetarg na jego globalną obsługę ruszył jesienią 2023 roku. Jak podaje DigiDay, niedawno Omnicom i Amazon podpisały partnerstwo, które umożliwi zespołom planistycznym i inwestycyjnym spółki holdingowej „dostęp do zastrzeżonych informacji Amazon dotyczących przeglądania, zakupów i przesyłania strumieniowego, aby bezpośrednio powiązać inwestycje w kanały linearne i telewizję CTV z zakupami dokonanymi na Amazon”.

Omnicom i Amazon podobno przeprowadziły dwa testy beta, jeden za pośrednictwem umowy Amazon Publisher Cloud z dużą siecią telewizyjną, a drugi wokół kampanii Amazon Prime Video.
Negocjacje handlowe z agencjami zaplanowano na sierpień, a ogłoszenie wyników przetargów ma odbyć się we wrześniu.











