Hortex doprowadził do usunięcia mema z logo firmy kpiącego z himalaisty Tomasza Mackiewicza

Piotr „Koza” Kozerski, były współtwórca kanału youtube’owego Pyta.pl, zamieścił na Facebooku mem z logo Hortexu drwiący z prawdopodobnej śmierci himalaisty Tomasza Mackiewicza. Firma wyraziła oburzenie i rozważa pozwanie Kozerskiego, odciął się też od niego Mikołaj „Jaok” Janusz z Pyta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Hortex doprowadził do usunięcia mema z logo firmy kpiącego z himalaisty Tomasza Mackiewicza

Grafika zamieszczona przez Kozerskiego składała się ze zdjęcia Tomasza Mackiewicza z logo Hortexu i napisem „mrożonka himalajska”. Nawiązywała do szeroko komentowanej sytuacji z weekendu, kiedy himalaiści Tomasz Mackiewicz i Elisabeth Revol utknęli na dużej wysokości podczas zejścia ze szczytu Nanga Parbat. Ratownikom udało się znaleźć Revol, natomiast nie dotarli do Mackiewicza.

Piotr „Koza” Kozerski swój mem zamieścił w weekend. Skrytykowało go wielu internautów. Macieh Budzich, autor bloga Mediafun, zwrócił uwagę, że grafika mocno narusza dobry wizerunek marki Hortex.

W poniedziałek Hortex poinformował, że stara się doprowadzić do usunięcia wpisu Kozerskiego (we wtorek rano mem nie był już widoczny na Facebooku). - Składamy wyrazy współczucia rodzinie Tomasza Mackiewicza. Wyrażamy swoje ubolewanie i absolutny sprzeciw wobec publikacji, z którą nie mamy nic wspólnego - podkreślił producent.

- Wczoraj rozpoczęliśmy działania mające na celu usunięcie mema, żądając zarówno od autora, jak i Facebooka usunięcia tego posta, który narusza zasady moralne i bezprawnie wykorzystuje logo marki. Dziękujemy wszystkim osobom za interwencję i zgłoszenie nam publikacji tego oburzającego mema. Sprawa ta poruszyła nas równie dogłębnie - zaznaczyła firma.

Hortex rozważa też podjęcie kroków prawnych wobec Piotra Kozerskiego.

Od mema odciął się również Mikołaj „Jaok” Janusz, obecny szef kanału Pyta.pl (Kozerski współtworzył go do połowy 2016 roku). - Chcielibyśmy podkreślić, że Pyta nie współpracuje z „Piotrem K.” od lipca 2016r. Koza kontynuuje pogrążanie się w mroku, robi to jednak od dawna samotnie. Dla nas życie ludzkie jest wartością wyższą i temu podobne akty trollingu wobec dramatu rodziny himalaisty skazane są na jednoznaczne potępienie - napisał Janusz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej