IDC: światowa sprzedaż pecetów w dół o 7,1 proc. w I kw.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świeciesprzedano o 7,1 procenta mniej komputerów niż w analogicznymokresie roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tempo spadku było mniejsze od wcześniej prognozowanego przezIDC. Stało się tak głównie dzięki poziomowi sprzedaży na rynkuamerykańskim, która zmniejszyła się tylko o 3,1 procenta wporównaniu ze spodziewanym spadkiem o 8,9 procenta. Analitycy IDCszacują teraz, że cały rynek ma szansę wrócić do wzrostu jeszczeprzed końcem bieżącego roku.

W sumie w I kwartale na całym świecie sprzedano 63,46 milionakomputerów, w porównaniu do 68,27 miliona rok wcześniej w tym samymokresie.

Najwięcej pecetów - 13 milionów - sprzedała firmaHewlett-Packard, co dało jej 20,5 procenta udziału w rynku. Nakolejnych miejscach znalazły się firmy: Dell (8,65 milionasprzedanych komputerów, 13,6 procenta rynkowego udziału), Acer(7,33 mln, 11,6 proc.), Lenovo (4,43 mln, 7 proc.) oraz Toshiba(3,45 mln, 5,4 proc.). Pozostali producenci sprzedali łącznie 26,6miliona urządzeń, stanowiących 41,9 procenta globalnego rynku.

Po raz pierwszy od 2001 roku HP (4,13 mln, 27,6 proc.) udało sięwyprzedzić Della (3,93 mln, 26,3 proc.) również na rynkuamerykańskim. Za nimi był Acer (1,58 mln, 10,5 proc.), Apple (1,13mln, 7,6 proc.) oraz Toshiba (987 tys., 6,6 proc.).

źródło: DigiTimes

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK