Interia ma własny komunikator internetowy

Użytkownicy Interia.pl mogą korzystać z wersji beta nowego komunikatora, który ma odebrać użytkowników m.in. Gadu-Gadu i Tlenowi.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Komunikator, którego nazwy Interia jeszcze nie zdradza, wczoraj został oficjalnie uruchomiony w ramach platformy komunikacyjnej Znajomi. Do tej pory był on dostępny jedynie dla wybranej grupy Internautów, zaproszonych do udziału w betatestach, trwających od połowy lutego br.

- Podobnie jak inne portale chcemy mieć własny, dobry komunikator. Jest to też istotna część składowa uruchomionej przez nas na początku stycznia  platformy serwisów komunikacyjnych Znajomi - taki nie ujawniany do tej pory przez nas element - mówi nam Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interia.pl.

- Za pośrednictwem nowego komunikatora użytkownicy Znajomych mogą nawiązywać ze sobą swobodny kontakt, niezależnie od tego, w jakim miejscu platformy przebywają. Z poziomu komunikatora mają dostęp do zasobów CZATerii i Poczty, mogą też rozmawiać z osobami zalogowanymi w Randkach, Blogu, Znajomych, Grach Online i Galerii. - Integracja ze wszystkimi serwisami komunikacyjnymi platformy to mocny atut naszego rozwiązania, a jednocześnie cecha wyróżniająca go spośród produktów konkurencyjnych - podkreśla Paweł Chwaleba, członek zarządu Interia.pl.

Nowy komunikator umożliwia przesyłanie wiadomości tekstowych, sms-ów, plików i obrazków.

- Mamy bardzo dobre nawiązywanie połączeń głosowych i wideo w przypadku 'trudnych' konfiguracji sieciowych. Komunikator współpracuje też dobrze  za pomocą systemu wtyczek z komunikatorami Gadu-Gadu i Tlen. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość sterowania wyglądem komunikatora za pomocą tzw. skórek (skins). Niedostępnym w innych komunikatorach gadżetem jest też sygnalizowanie rozmówcy czynności wpisywania w trakcie rozmowy tekstowej odpowiedzi - dodaje Mariusz Kuziak.

Użytkownik może organizować swoje kontakty w grupy, widzi statusy i nastroje znajomych, a do własnego statusu może dodać opis lub ikonkę opisującą jego aktualny nastrój. Dzięki mechanizmowi autoryzacji, może zdecydować, dla kogo jego status będzie widoczny, zaś dzięki liście blokowanych użytkowników - zabezpieczyć się przed niechcianą korespondencją. Pełną listę kontaktów może przechowywać na serwerze.

- Pomysł posiadania przez Interia.pl własnego komunikatora był rozważany od dość długiego czasu. W pewnym momencie ta koncepcja bardzo dobrze wpisała się w strategiczne cele spółki, komunikowane przy okazji emisji akcji serii F - budowę platformy wzajemnie powiązanych serwisów komunikacyjnych. Podobnie jak cała platforma, komunikator został wykonany w całości siłami zespołu technicznego Interia.pl - mówi nam Mariusz Kuziak.

Na razie w komunikatorze nie będą sprzedawane żadne reklamy, nie będzie także kampanii autopromocyjnych portalu.

Na jaką ilość użytkowników miesięcznie liczy Interia.pl?

- Odpowiem przewrotnie - mam nadzieję, że ten komunikator stanie się popularny wśród internautów - kończy Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interia.pl.

Aktualizacja: 03.03.2006

W wypowiedzi dotyczącej sygnalizowania przez komunikatory czynności wpisywania odpowiedzi przez rozmówcę pomyliłem się. Rzeczywiście, niektóre polskie messengery posiadają taką funkcjonalność i w tym względzie Komunikator INTERIA.PL nie jest zbytnio oryginalny. Nigdy nie korzystałem ze Spika, a kontakt z Tlenem też jak widać miałem chyba zbyt krótki, w związku z czym zabrakło mi wiedzy o tej funkcjonalności. Za nieprawdziwą wypowiedź przepraszam czytelników Wirtualnych Mediów - Mariusz Kuziak, Dyrektor Marketingu INTERIA.PL.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu