Viaplay ma ponad milion subskrybentów w Polsce

W zeszłym kwartale liczba subskrybentów platformy streamingowej Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. Viaplay Group obniżyła swoje prognozy biznesowe na najbliższy okres.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viaplay ma ponad milion subskrybentów w Polsce

Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay poszła w górę o 78 proc. - z 3,608 do 6,428 mln. Poza Skandynawią w minionym kwartale platforma pozyskała netto 685 tys. klientów, wobec 307 tys. w drugim kwartale.

- Do wzrostu przyczyniły się dodanie do oferty w Polsce i Holandii transmisji z angielskiej Premier League i nowa umowa dystrybucyjna w Polsce - stwierdził w komunikacie Anders Jensen, prezes Viaplay Group. Firma latem porozumiała się z Canal+ Polska co do sprzedaży sublicencji do dwóch najciekawszych meczów z każdej kolejki Premier League, w zamian zyskała prawa do pokazywania części spotkań eWinner I Ligi Żużlowej. W połowie września Viaplay pojawiła się w nowej ofercie Canal+.

Viaplay Group nie podaje, ile klientów ma w poszczególnych krajach. W prezentacji zaznaczyła natomiast, że w zeszłym kwartale zarówno w Polsce, jak i Holandii przekroczyła poziom 1 mln subskrybentów.

grafika

Poza Skandynawią jej platforma jest obecna w państwach bałtyckich, z początkiem listopada pojawi się w Wielkiej Brytanii, a w przyszłym roku w USA, Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii i Austrii.

Firma nie zmienia swojego celu na koniec br.: Viaplay ma mieć ok. 7,3 mln subskrybentów. Przy czym prognozowaną liczbę klientów w Skandynawii obniżono z 4,8 do 4,6 mln, a w pozostałych krajach - zwiększono z 2,5 do 2,7 mln.

W marcu 2023 roku miesięczna opłata za Viaplay w Polsce wzrośnie z 34 do 55 zł. Platforma do końca br. pozwala kupić roczny pakiet, w którym stawka za miesiąc wynosi 33,25 zł. Podwyżkę opłaty zaplanowano również w Holandii.

Viaplay rośnie dużo mocniej niż stacje tv

W zeszłym kwartale przychody z subskrypcji do Viaplay wzrosły o 69,9 proc. do 1,87 mld szwedzkich koron. W trzech kwartałach wyniosły 4,74 mld koron, o 48,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Dużo niższe dynamiki osiągają pozostałe piony biznesowe firmy: w minionym kwartale przychody z dystrybucji kanałów telewizyjnych zwiększyły się o 12,5 proc. do 1,26 mld koron, a z reklam - o 1 proc. do 855 mln koron.

grafika

Łączne przychody Viaplay w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku z 3,05 do 3,97 mld koron, natomiast rentowność zmalała: na poziomie operacyjnym ze 114 mln koron zysku do 100 mln koron straty, a na poziomie netto - z 55 mln koron zysku do 86 mln koron straty.

W trzech kwartałach br. przy wzroście wpływów z 9,11 do 11,02 mld koron zysk operacyjny zwiększył się z 503 do 707 mln koron, a zysk netto - z 293 do 573 mln koron.

grafika

Prognoza wzrostu ścięta o jedną czwartą

Wraz z prezentacją wyników z trzeciego kwartału Viaplay Group obniżyła część swoich prognoz biznesowych. Obecnie w całym br. chce osiągnąć ok. 20 proc. wzrostu organicznych przychodów (poprzednio planowała przynajmniej 28 proc.), a tylko w krajach skandynawskich - ok. 10 proc. (wobec 20 proc. wcześniej).

W Skandynawii marża operacyjna ma wynieść ok. 7 proc. (poprzednio firma prognozowała stabilną lub lekko malejącą marżę), a na pozostałych rynkach - niezmiennie 1,35 mld koron straty operacyjnej.

grafika

W latach 2020-25 Viaplay Group chce zwiększać średniorocznie organiczne przychody o 16-19 proc. (poprzednio prognozowała wzrost o 18-20 proc.). Prognozę wzrostu w Skandynawii obniżono z 13-15 do 10-12 proc.

Na koniec 2025 roku Viaplay ma mieć ok. 12 mln subskrybentów, przy czym firma wycofała prognozę mówiąca, że po 6 mln będzie w Skandynawii i pozostałych krajach.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK