Jak prezes z prezesem

Prezes Zarządu Gruner + Jahr Polska wystosował list otwarty do prezesa Bauera

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Spore zamieszanie w wydawnictwie G+j Polska wywołała środowa informacja prasowa wydawnictwa Bauer na temat sprzedaż miesięcznika "Glamour".

W komunikacie rozesłanym do mediów można było m.in. przeczytać:

"TWÓJ STYL : JEST NAM PRZYKRO Z POWODU GLAMOURA (...)Mniejsze powodzenie wśród czytelniczek, pomimo prezentu w postaci torby, miał miesięcznik Glamour, którego majowy numer sprzedał się w rekordowo niskiej ilości 146.683 egzemplarzy przy ponad 50-procentowych zwrotach!" Wczoraj otrzymaliśmy list otwarty jaki do Witolda Woźniaka, Prezesa Zarządu Wydawnictwa H. Bauer Sp. z o.o., wystosował Oliver Voigt Prezes Zarządu G+J Gruner + Jahr Polska. Oto jego treć:

"Szanowny Panie Prezesie, Drogi Witoldzie,

Chciałbym wyrazić moje zaniepokojenie faktem, iż silna konkurencja, z jaką mamy do czynienia na rynku czasopism, powoduje, że niektórzy aktorzy swoimi działaniami niepotrzebnie podgrzewają atmosferę na naszej scenie - pozwalam sobie nawiązać w tym miejscu do wczorajszej informacji zamieszczonej na stronie www. Wydawnictwa H. Bauer, którą uważam za nierzetelną. Wspomniana informacja odnosi się do rzekomo niskiej sprzedaży czasopisma "Glamour", wydawanego przez G+J Polska (fragment w oryginale: "(...) Glamour, którego majowy numer sprzedał się w rekordowo niskiej ilości 146.683 egz. (...)".

Przechodząc do faktów - "Glamour" okazał się czasopismem, które jako nowość na rynku odniosło dotychczas największy sukces w segmencie pism luksusowych dla kobiet. Nawet biorąc pod uwagę ww. majową sprzedaż (wg ZKDP) "Glamour" nadal wyraźnie prowadzi wśród luksusowych tytułów skierowanych do młodych kobiet:    Sprzedaż:- "Glamour"  146.683 egz.- "Cosmopolitan" 119.942 egz.- "Elle"     87.175 egz.- "Marie Claire"   54.885 egz.

Co do informacji podanych na Państwa stronie www., przygotowanych przez zbyt nerwowego pracownika, nasze pismo odnotowało w maju br. spadek sprzedaży, jednakże każdemu z nas, wydawców, to zjawisko nie jest obce, jak również fakt, iż każde pismo - obojętnie, tygodnik czy miesięcznik - wymaga ustawicznych ulepszeń i kreowania go wciąż od nowa - to zadanie wszystkich dziennikarzy, niezależnie od tego, jakie pismo tworzą, z pewnością też wszyscy oni starają się wypełniać je jak najlepiej. Sądzę, że naszym zadaniem jako wydawców jest skuteczne wspieranie kreatywności naszych redakcyjnych kolegów i zachęcanie ich do dalszej wytężonej pracy, a nie spowalnianie ich wysiłków przy pierwszej nadarzającej się okazji, np. z powodu jednorazowego niższego wyniku sprzedaży.

Przy tej okazji chciałbym podkreślić, iż nasi współpracownicy - zarówno w redakcji, jak i w całym wydawnictwie - podjęli wszelkie niezbędne kroki mające na celu podwyższenie sprzedaży i uważam, że "Glamour" jest obecnie na właściwym kursie: jego aktualna sprzedaż wynosi prawie 200.000 egz., co stanowi ogromny sukces, za który chciałbym tu serdecznie podziękować wszystkim Współpracownikom, którzy się do niego przyczynili, w tym w szczególności - p. Grażynie Olbrych, Redaktor Naczelnej "Glamour", nowo mianowanym - p. Agacie Materkowskiej, Wydawcy tego pisma oraz p. Małgorzacie Najgebauer, Dyrektor ds. Wydawniczych, a także p. Annie Niewodzkiej, Dyrektor Reklamy.

Szanowny Panie Prezesie, Drogi Witoldzie - jestem zdania, iż mimo całej twardej walki o miejsce na rynku, mimo silnej konkurencji, którą przecież tak czy inaczej popieramy, winniśmy też dbać o właściwe formy naszego współistnienia. Dlatego też pozwalam sobie w tym miejscu pogratulować zespołowi "Twojego Stylu" jego wspaniałej pozycji i osiągnięć na rynku i chciałbym raz jeszcze powtórzyć - jak to niejednokrotnie czynię zarówno w wydawnictwie G+J Polska, jak i publicznie - że w segmencie pism luksusowych jest wiele wspaniałych publikacji oraz że wszyscy, którzy je tworzą, starają się dać z siebie co miesiąc to, co najlepsze.

Z drugiej strony, od czasu pojawienia się na rynku pisma "Glamour", wyraźnie zaznacza się tendencja, iż "Twój Styl" wiedzie prym wśród pism luksusowych skierowanych do starszych czytelniczek, a "Glamour", nieprzerwanie od swojego pierwszego numeru - wśród młodszych.

Podsumowując - winniśmy cieszyć się ze wspólnych sukcesów zamiast wypatrywać okazji do wzajemnego dyskredytowania się. Z tego względu chciałbym prosić właściwe osoby o większą rozwagę w działaniach i konstruktywne podejście.Wszystko, o czym wspomniałem, mam nadzieję, znajdzie odzwierciedlenie w nowym Kodeksie Etyki Reklamy tworzonym przy współudziale Izby Wydawców Prasy i SARu, który obydwaj, jak wielu innych wydawców, uważamy za potrzebnyOliver VoigtPrezes Zarządu G+J Gruner + Jahr Polska

PS. Jako, że tłem nieszczęśliwych sformułowań z Państwa informacji na stronie www. są wyniki ekonomiczne, pozwalam sobie dla porządku przypomnieć, iż - co wynika również z poniższego zestawienia - w segmencie pism luksusowych dla kobiet "Glamour" jest atrakcyjny pod względem cen reklam zarówno w porównaniu ze swoimi bezpośrednimi konkurentami, jak i z grupą pism przeznaczonych dla starszych czytelniczek.

Młodsza grupa wiekowa czytelniczek:   zasięg  ceny reklam w PLN* średni wiek**- "Glamour"     565 347  47.900 29- "Cosmopolitan"    448 920  47.500 27- "Elle"      260 311  43.900 32- "Marie Claire"      95 118  27.900 31

Starsza grupa wiekowa czytelniczek:  zasięg  ceny reklam w PLN* średni wiek**- "Twój Styl"       992 488  62.500 36 - "Uroda"     217 120  28.000 36- "Pani"     198 140  27.500 41- "Zwierciadło"    160 621  24.000 41

* cena strony lewej  ** Polskie Badania Czytelnictwa, PBC General (SMG/KRC), COW, kobiety, styczeń-czerwiec 2004, n=9 266.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu