Komunikacja cyfrowa ważna dla internautów przy zakupach

Prawie dla wszystkich aktywnych internautów przy wyborze produktów i usług przydatna jest komunikacja online - wynika z badania IAB Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

97% ankietowanych użytkowników sieci dokonało kiedykolwiek zakupu przez internet, a 95% rozważa e-zakupy w przyszłości.

Kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa komunikacja cyfrowa. Do najważniejszych źródeł informacji należy reklama, czyli tzw. "media paid" (90%).

Kolejne pod względem ważności są tzw. "media owned", czyli wszelkie kanały kontrolowane przez markę, takie jak strona www, profil marki w serwisie społecznościowym, mobilna wersja serwisu, aplikacja, sklep internetowy, wirtualny katalog itp. - wymienia je przeszło trzy czwarte badanych (76%).

Duże znaczenie mają także opinie w sieci, tworzone przez internautów, czyli tzw. "media earned" - są one wsparciem w procesie zakupowym dla ponad dwóch trzecich badanych (67%). W sumie 95% badanych korzysta z różnych form komunikacji cyfrowej w procesie zakupowym produktów i usług.

grafika
grafika

Badanie IAB U&A 2012’Q4 zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku metodą wywiadów internetowych CAWI na panelu ResearchNow. Objęto nim 797 polskich aktywnych użytkowników sieci, czyli osoby które korzystają z internetu codziennie lub prawie codziennie. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlać populację aktywnych internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo. Struktura została oparta o dane z badania NetTrack MillwardBrown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych