Sieć supermarketów Spar wycofuje się z Polski

Południowoafrykańska spółka Spar Group szuka nabywców na swoją sieć supermarketów pod szyldem Spar w Polsce. Na naszym rynku liczy ona 212 sklepów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W czwartek Spar Group przekazał, iż podejmuje strategiczne działania w kierunku sprzedaży swojego biznesu w Polsce. W 2019 południowoafrykańska firma przejęła sieć Piotr i Paweł. 

"Utrzymując pozytywne nastawienie do możliwości i perspektyw rozwoju handlu detalicznego na dynamicznym i rosnącym rynku w Polsce, zespół zarządzający i pracownicy SPAR będą nadal pracować zarówno nad wzrostem, jak i rozwojem działalności SPAR w Polsce" – czytamy w komunikacie prasowym sieci.

Spar Group w Polsce na sprzedaż 

W Polsce biznes Spar obejmuje 212 sklepów, producenta dań gotowych oraz dwa regionalne centra dystrybucyjne.

"Zespół zarządzający i pracownicy Spar będą nadal pracować zarówno nad wzrostem, jak i rozwojem działalności Spar w Polsce. W celu zapewnienia dalszej obecności marki SPAR w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu Spar, The Spar Group potwierdziła, że nadal będzie zapewniać wymagane wsparcie dla Spar Polska do czasu sfinalizowania procesu znalezienia odpowiedniego i wiarygodnego inwestora" – podano w komunikacie.

Kolejne informacje będą podawane do wiadomości publicznej "w miarę postępu procesu".

W okresie od 1 października 2022 r. do 25 sierpnia 2023 r. obroty polskiego oddziału Spar wzrosły o 5 proc.  w lokalnej walucie

Spar Group oprócz Republiki Południowej Afryki działa również w pięciu innych krajach afrykańskich, Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance. Spółka Spar Group Ltd. jest notowana na giełdzie w Johannesburgu. 

Sieć handlowa Spar International powstała na początku lat 30. XX wieku w Holandii. Obecnie pod tym szyldem działa ponad 12,5 tys. sklepów w ponad 40 krajach świata. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"