Lasy Państwowe z kampanią wygenerowaną przez AI

“Wrzuć do kosza i te okazy” - pod takim hasły Lasy Państwowe prowadzą kampanię zachęcającą do zabierania śmieci z lasów. W tworzeniu kreacji reklam do niej wykorzystano sztuczną inteligencję, która stworzyła nowe gatunki grzybów, takie jak papierzak szkaradny, butelczak wiecznisty czy elektrus rdzawy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Lasy Państwowe z kampanią wygenerowaną przez AI

W 2023 roku Lasy Państwowe zebrały i wywiozły z polskich lasów 80,6 tysiąca metrów sześciennych śmieci, za co zapłaciły 32,5 mln złotych. Gdyby te śmieci załadować na TIR-y i ustawić w przestrzeni miejskiej, np. w Warszawie, to powstałby korek od Pałacu Kultury i Nauki do Muzeum w Wilanowie. Dlatego leśnicy ruszają z nową kampanią, w której apelują do grzybiarzy, by korzystając z dóbr lasu, dali mu też coś od siebie i zabrali ze sobą śmieci.

To pierwsza kampania Lasów Państwowych wygenerowana w całości przez AI. Sztuczna inteligencja na potrzeby kampanii wygenerowała nowe gatunki grzybów. Są to: puszynka leśna, butelczak wiecznisty, papierzak szkaradny, elektrus rdzawy, mobilek oponiasty. 

grafika



- Te gatunki grzybów są fikcyjne, wykreowała je sztuczna inteligencja, ale problem dla nas – leśników, jest bardzo realny. Mimo, że na przestrzeni lat obserwujemy spadek ilości śmieci w lasach, to koszt ich usuwania z lasu stale rośnie. Nadal jest źle i nadal mamy w lasach górę śmieci, której uprzątniecie jest bardzo kosztowne- mówi Bartłomiej Barański z biura prasowego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

Leśnicy w kampanii #zabierz5zlasu apelują o to, żeby w lasach nie śmiecić, a jeżeli napotkamy już w lesie śmieci, to żeby choć 5 z nich zabrać z lasu i w ten sposób pomóc przyrodzie.

grafika

Kampania prowadzona jest w internecie i potrwa do końca intensywnego sezonu grzybowego. Jej pomysł powstał z potrzeby uruchomienia szerszej komunikacji na temat śmieci w lesie. Celem prowadzonych działań jest ograniczenie ilości śmieci w polskich lasach, a także podkreślenie społecznej odpowiedzialności za polską przyrodę.

Za koncepcję, realizację i koordynację produkcji materiałów AI odpowiada Szymon Demirkol, a za ich realizację - Martinez Swystun. Kampanię koordynują Anna Choszcz-Sendrowska oraz Bartłomiej Barański z biura prasowego Lasów Państwowych. Budżet realizowanych działań wynosi 40 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej