Louis Vuitton wciąż najcenniejszą marką luksusową świata

W siódmej dorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP, wartość marek luksusowych wzrosła w ciągu ostatniego roku o 15%. Pozycję lidera utrzymała marka Louis Vuitton.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wartość marki Louis Vuitton oszacowano na 25,9 mld USD, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 7%. Drugie miejsce zajął Hermés z wartością 19,2 mld USD (wzrost o 61%), awansując o najwięcej oczek (aż 39) w całym rankingu - od razu na miejsce 32.

Z wartością marki 5,7 mld USD w rankingu marek luksusowych zadebiutowała Prada, która w ciągu najbliższych trzech lat planuje otwierać około 80 placówek rocznie. Wiele z nich ma być sklepami firmowymi tej marki, co stanowi odbicie ogólniejszego trendu w sektorze dóbr luksusowych, gdzie obecnie dąży się do sprawowania ściślejszej kontroli nad marką i odchodzi od licencjonowania i współpracy na zasadach franczyzy.

Jakość i perfekcja wykonania, dziedzictwo i historia marki to kluczowe czynniki sukcesu w przypadku marek luksusowych. Oznacza to, że wiele znanych marek, jak np. Chanel, Louis Vuitton czy Prada, przypuszcza szturm na brytyjskie zakłady produkujące wełnę, obuwie i wyroby skórzane. Etykieta „Made in Britain” jest atrakcyjna na całym świecie i pomaga markom luksusowym (np. Burberry) zdobywać mocną pozycję w Chinach oraz na innych szybko rosnących rynkach, gdzie pojawia się coraz liczniejsza klasa średnia.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia