Marcin Celiński redaktorem naczelnym Resetu Obywatelskiego. Misją "miejsce wolnego słowa"

Redakcja kanału społeczno-politycznego Reset Obywatelski wybrała redaktora naczelnego. Został nim Marcin Celiński, który jest także twórcą inicjatywy. Medium działa od 1 listopada, jako swoją misję określiło „swobodę myśli i wolnego słowa, bez kompromisów i bez cenzury”.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

W skład redakcji Resetu Obywatelskiego wchodzą Marcin Celiński (jako nowo wybrany redaktor naczelny), Radosław Gruca, Tomasz Konca, Wojciech Krzyżaniak, Roman Kurkiewicz, Tomasz Piątek, Konrad Szołajski, Piotr Szumlewicz, Kornel Wawrzyniak (został sekretarzem redkacji), Klementyna Suchanow i Marta Woźniak. Zespół tworzą byli dziennikarze internetowego Halo.Radio z którego odeszli pod koniec października br., zarzucając szefowi rozgłośni Kubie Wątłemu „stosowanie cenzury”.

Redakcja przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że chce budować medium „tworzone przez dziennikarzy, jak i odbiorców, bo medium obywatelskie, w którym dochodzi do wymiany myśli, poglądów musi być interaktywne”.

- Burzenie czterech ścian między dziennikarzami a odbiorcami daje nową jakość tak przekazu, jak odbioru. Słuchamy innych i zapraszamy do rozmowy - tłumaczą.

Jak dodają, przyświeca im jeden z podstawowych celów zawodu dziennikarskiego – „służenie społeczeństwu”. - Nie jesteśmy platformą informacyjną, nie bawimy się w infotainment. Dziennikarstwo informacyjne daje nam jednak podstawy, by wymieniać myśli z różnymi specjalistami, ekspertami i naukowcami w danej dziedzinie, tłumaczyć rzeczy niezrozumiałe, zawiłe, lub które w mediach głównego nurtu tylko się dotyka. Tworzymy medium, w którym chcemy poddawać w wątpliwość problemy otaczającego świata, chcemy otwarcie rozmawiać o trudnych tematach i nie zamykać się na jedną stronę. Poruszamy tematy, których próżno szukać w innych miejscach - zaznacza redakcja.

Reset Obywatelski ma być medium działającym na początku jako kanał na YouTubie, w planach jest stworzenie platformy z podcastami, wideo oraz autorskimi tekstami. Inicjatywa opiera się na wsparciu crowdfundingowym, do tej pory na jej działalność zebrano ponad 11 629 zł na portalu zrzutka.pl.

Nikola Bochyńska
Autor artykułu:
Nikola Bochyńska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały