Microsoft chce zintegrować Windows z Foursquare

Microsoft zainwestował 15 mln dolarów w geolokalizacyjny serwis społecznościowy Foursquare, co pozwoli mu uzyskać dostęp do bazy danych serwisu.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Microsoft chce zintegrować Windows z Foursquare

Jak donosi „Wall Street Journal” Microsoft przeznaczył na inwestycję w Foursquare łącznie 15 mln dolarów. Przedsięwzięcie to miałoby się odbyć w ramach „strategicznego partnerstwa” między obiema firmami.

Dzięki inwestycji Foursquare ma szansę zwiększyć dynamikę swojego rozwoju. Serwis w ostatniej rundzie finansowania w grudniu ubiegłego roku zgromadził łącznie 35 mln dol. CEO Foursquare, Dennis Crowley, potwierdził, że pieniądze od Microsoftu zostaną dodane do tej sumy, co da usłudze ogólną wycenę na poziomie 600 mln dol.

grafika

Microsoft planuje natomiast wykorzystać dane z serwisu w wyszukiwarce Bing, a także zintegrować go z systemami Windows i Windows Phone. W wyniku podpisanej umowy gigant z Redmond stanie się największym licencjobiorcą Foursquare. Crowley zapewnia jednak, że nie zmieni to stosunku serwisu do innych partnerów, ani też nie wpłynie negatywnie na rozpoczętą z nimi współpracę.

Baza danych Foursquare liczy dziś 60 mln lokalizacji, wśród których znajdują się restauracje, sklepy, hotele, obiekty kultury i inne miejsca. Łącznie na całym świecie z serwisu korzysta 45 mln użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]