Microsoft kupił porównywarkę cen ciao.com

Microsoft za prawie pół miliarda dolarów kupił popularną w Europieporównywarkę cen ciao.com. Koncern zamierza włączyć ją wraz zpodobnymi serwisami przejętymi niedawno do swojej jak na razie małopopularnej wyszukiwarki.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Microsoft kupił serwis ciao.com od firmy Greenfield Online zadokładnie 486 mln dolarów. Ostatnio koncern dokonał kilku podobnychtransakcji: w ubiegłym roku przejął serwis aukcyjny jellyfish.com,natomiast na początku bieżącego roku - norweską wyszukiwarkę Fastza 1,2 mld dolarów.

Porównywarka cen ciao.com działa w siedmiu krajach europejskich,mając miesięcznie wg danych ComScore prawie 20 mln unikalnychużytkowników, czyli dwa razy więcej niż jej największy rywalkelkoo.com. Microsoft chce włączyć treść serwisu ciao.com do swojejjak na razie mało popularnej wyszukiwarki. Dzięki temu internaucipo wpisaniu w niej konkretnego modelu określonego towaru będąotrzymywać informacje o jego dostępności i cenach w poszczególnychsklepach uwzględnianych przez porównywarkę, a nie zwykłe linki doich stron.

Obecnie wyszukiwarka internetowa Microsoftu ma 9 proc. udziału wrynku światowym, czyli o wiele mniej niż lider Google i drugie podtym względem Yahoo, a w Europie - tylko 2 proc., będąc tym samymrzadziej używaną niż nie tylko te dwa serwisy, lecz także rosyjskiYandex. Koncern przez kupowanie serwisów typu ciao.com chce uczynićswoją wyszukiwarkę bardziej przyjazną dla użytkowników, wzbogacającjej wyniki o praktyczne informacje, żeby dzięki temu przyciągnąć doniej więcej internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej