Microsoft nie wprowadzi nowych modeli Zune

Microsoft rezygnuje z wprowadzenia na rynek nowych wersji odtwarzacza multimedialnego Zune - podała agencja Bloomberg. To porażka koncernu z Redmond w rywalizacji z firmą Apple i jej iPodem.

km
km
Udostępnij artykuł:

Bloomberg powołuje się na anonimową osobą zaznajomioną z decyzją Microsoftu i donosi, że główną jej przyczyną jest słaby popyt na Zune i chęć skupienia się na innych urządzeniach.

Microsoft rzekomo zamierza skoncentrować się na wprowadzeniu oprogramowania Zune do telefonów komórkowych, w tym opartych na platformie Windows Phone. Oprogramowanie umożliwia kupowanie piosenek i filmów oraz słuchanie nieograniczonej ilości muzyki w przekazie strumieniowym za miesięczną opłatą.

Pierwszy model odtwarzacza Zune pojawił się na rynku w 2006 roku, ale nigdy nie udało mu się zdobyć znaczącej pozycji na zdominowanym przez Apple rynku. Z danych firmy badawczj NPD Group wynika, że w zeszłym roku iPad miał 77 proc. rynkowego udziału, a Zune nie znalazł się nawet w czołowej piątce.

Microsoft, którego ostatnim wprowadzonym do sprzedaży całkowicie nowym modelem odtwarzacza jest Zune HD z 2009 roku (rok później pojawiła się wersja z większą pamięcią), nie komentuje doniesień Bloomberga. Według informatora agencji, firma nadal będzie produkować i sprzedawać obecnie dostępne na rynku wersje Zune.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu