„Fakty” wygrały z „Wiadomościami” w 2020 roku. „Wydarzenia” straciły widzów

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w 2020 roku były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Największym wzrostem - wynoszącym 274 tys. widzów - pochwalić się mogły „Wiadomości” pokazywane w TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w 2020 roku oglądało średnio 2,99 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 23,68 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do poprzedniego roku serwis zyskał 2,52 proc. widzów, czyli 74 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 23,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym roku wyniosła 2,68 mln widzów, a w TVN24 BiS - 318 tys.

W grudniu 2019 roku  Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął wspomniany wyżej Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Do lipca ub.r. Adam Pieczyński pełnił rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-programow-informacyjnych-grudzien-2020-kto-liderem-opinie,7170405056681601a ##

„Wiadomości” zyskały 274 tys. widzów

Wiceliderem były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia dziennika zwiększyła się o 10,30 proc. (274 tys. osób - największy wzrost w zestawieniu) do 2,93 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 19,71 proc. do 21,94 proc.

Dziennik w TVP1 śledziło 2,20 mln widzów, a w TVP Info było to 725 tys. osób.

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info rok do roku wzrosła o 10,55 proc., czyli o 263 tys. widzów. W 2020 roku wyniosła 2,76 mln osób (1,99 mln w TVP1 i 769 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 27,93 proc. (rok wcześniej było to 25,92 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/czas-ogladania-telewizji-koronawirus-analiza,7170714164783233a ##

„Wydarzenia” straciły widzów

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,01 mln osób, po spadku o 3,27 proc. (68 tys. widzów - jedyna strata w zestawieniu). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,71 mln osób, a w Polsacie News było to 297 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 15,37 proc. (największy wzrost w ujęciu procentowym; widownia zwiększyła się o 187 tys. osób) do 1,66 mln widzów (1,11 mln w Dwójce i 547 tys. w stacji informacyjnej).

- Rok 2020 był zdominowany w przekazie medialnym tematyką związaną z pandemią wirusa COVID-19. Całe społeczeństwo poszukiwało aktualnych informacji na temat wirusa oraz wszystkiego co z nim związane, to niewątpliwe podniosło oglądalność większości programów informacyjnych - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Zamieciński, negotiation manager z Havas Media Group Poland. - Dzienniki zyskały widzów głównie nie na głównych kanałach, tylko w stacjach newsowych, którymi zainteresowanie w zeszłym roku wzrosło - dodaje.

grafika

„Fakty” zdecydowanym liderem w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 2,56 proc. do 1,05 mln oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie miejsce zajęły „Wydarzenia”, które śledziło 766 osób (w dół o 3,34 proc. - jedyny spadek w zestawieniu). Trzecią lokatę zajęły „Wiadomości” (650 tys. widzów; + 6,47 proc.), czwarty był „Teleexpress” (573 tys. widzów; + 5,33 proc.), a piąta - „Panorama” (353 tys. widzów; + 7,60 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

W 2020 roku wzrósł czas oglądania telewizji o 5 minut

W 2020 roku nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów była TVP1, która wyprzedziła Polsat. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. O 5 minut wydłużył się średni czas oglądania telewizji, ale zmniejszyły się wydatki reklamowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu