Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)

W marcu br. strony Grupy Onet-RASP miały więcej użytkowników od witryn Grupy Wirtualna Polska zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Na obu nośnikach najpopularniejsze są Google i Facebook, a zdecydowanie niższy zasięg niż w internecie stacjonarnym ma YouTube.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)

Według badania gemiusAudience, w marcu br. wszystkie strony Google odwiedziło na smartfonach 17,44 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza zasięg wynoszący 90,23 proc. Dla porównania, na komputerach witryny te zanotowały 20,86 mln użytkowników i 95,08 proc. zasięgu. Natomiast Facebook miał na smartfonach 13,28 mln odwiedzających (68,68 proc. zasięgu).

Strony Grupy Onet-RASP osiągnęły lepsze wyniki (12,42 mln użytkowników i 64,26 proc. zasięgu) od serwisów Grupy Wirtualna Polska (10,88 mln użytkowników i 56,25 proc. zasięgu), podczas gdy na komputerach wyższy zasięg ma Grupa WP.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-facebook-i-youtube-na-czele-polskiego-internetu-mocno-w-gore-olx-pl-polki-pl-i-otomoto-pl-top50-serwisow ##

Wśród serwisów zdecydowanym liderem na smartfonach jest Google.pl, które w zeszłym tygodniu odwiedziło 16,69 mln polskich użytkowników (86,31 proc. wszystkich polskich internautów). Dodatkowo Google.com zanotowało 9,55 mln odwiedzających.

Jeśli chodzi o polskie strony, to najpopularniejszy jest Onet.pl (10,21 mln użytkowników), wyraźnie wyprzedzający Allegro.pl (7,11 mln), WP.pl (7 mln) i Gazeta.pl (5,69 mln).

YouTube miał jedynie 4,62 mln użytkowników i 23,89 proc. zasięgu, wielokrotnie mniej niż na komputerach (16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu).

Na tabletach strony Google odwiedziło w marcu 2,42 mln internautów, czyli 91,68 proc. wszystkich polskich użytkowników internetu na takich urządzeniach. Grupa Onet-RASP z 1,6 mln użytkowników i 60,7 proc. zasięgu wyprzedziła zarówno Grupę Wirtualna Polska (1,51 mln użytkowników i 57,19 proc. zasięgu), jak też Facebooka (1,59 mln użytkowników i 60,18 proc. zasięgu).

Google.pl miało na tabletach 2,4 mln użytkowników (co dało 90,87 proc. zasięgu), a Google.com - 1,16 mln użytkowników i 43,77 proc. zasięgu.

Z YouTube’a skorzystało 1,02 mln internautów, dużo mniej niż z Facebooka (1,59 mln) i Onetu (1,4 mln). Lepsze wyniki osiągnęły też Allegro (1,1 mln) i WP.pl (1,04 mln).

 

Ogółem (z uwzględnieniem internetu stacjonarnego) strony i aplikacje Google miały w zeszłym miesiącu 21,27 mln polskich użytkowników (co oznacza 96,95 proc.), a Facebook - 17,27 mln (78,70 proc.).

Wśród polskich wydawców Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Grupę Onet-RASP o nieco ponad 300 tys. użytkowników - pierwszy wydawca zanotował 16,34 mln użytkowników i 74,49 proc. zasięgu, a drugi - 16,02 mln użytkowników i 73,01 proc. zasięgu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK