PepsiCo zwiększy udział materiałów z recyklingu w opakowaniach

PepsiCo zadeklarował, że do roku 2030 opakowania z wytwarzanych przez koncern produktów będą w 50 procentach z materiału pochodzącego z recyklingu (rPET). Dotyczy to butelek produkowanych przez firmę na terenie Unii Europejskiej, w zakładach własnych i franczyzowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
PepsiCo zwiększy udział materiałów z recyklingu w opakowaniach

Deklaracja PepsiCo to odpowiedź na kampanię Komisji Europejskiej dotyczącą dobrowolnego zobowiązania w zakresie przetwarzania plastiku. Jej celem jest, aby do roku 2025 na rynku europejskim do produkcji nowych opakowań użytych zostało 10 mln ton materiału pochodzącego z recyklingu.

Do tego czasu PepsiCo zamierza zrealizować cel pośredni na poziomie 45 proc. udziału materiałów z recyklingu. Koncern ponad trzykrotnie zwiększy w swoich opakowaniach ilość obecnie stosowanego materiału pochodzącego z recyklingu, co odpowiada ilości ponad 50 000 ton rPET. Do 2030 roku udział ten ma wzrosnąć do 50 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/coca-cola-zielona-wstazka-dlaplanety-kampania-ekologiczna,7171443221943937a ##

Obecnie na terenie UE, butelki napojów PepsiCo są w 13 proc. wytwarzane z materiałów pochodzących z recyklingu (dane za 2017 rok).

W Polsce PepsiCo współpracuje z organizacją odzysku opakowań Rekopol, która rozpoczęła w tym roku realizację programu „Działaj z imPETem”, której celem jest znaczące zwiększenie zbiórki i recyklingu surowca PET w naszym kraju. Oprócz PepsiCo, inicjatorami projektu są Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Coca-Cola HBC Polska, Nestlé Polska, oddział Nestlé Waters oraz Żywiec Zdrój.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu