Platformy reklamowe będą partnerami Accelerated Mobile Pages

Koncern Google zapowiedział, że platforma Accelerated Mobile Pages (AMP) zyska partnerów w postaci sieci reklamowych ułatwiających wydawcom monetyzację ich treści. Wśród nich są Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick i AdSense.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma AMP została zapowiedziana przez Google na początku października br. Jest to rozwiązanie zbudowane z myślą o rynku mobilnym i opiera się na technologii AMP HTML, która umożliwia budowanie lekkich wersji stron WWW zawierających bogatą treść w postaci grafiki, filmów oraz innych elementów multimedialnych i interaktywnych.

Zapowiadając AMP Google przewidywał uruchomienie pierwszych stron z wykorzystaniem tej platformy na początek 2016 r. przy udziale ok. 30. wydawców. Teraz ogłosił, że do projektu przystąpili też pierwsi partnerzy z rynku reklamowego.

Koncern tłumaczy, że szybko uruchamiające się strony mobilne będą wymagały także sprawnie wyświetlanych reklam w odpowiednim formacie, które ułatwią wydawcom czerpanie dochodów z publikowanych treści. Wśród platform reklamowych, które zgłosiły udział w AMP są Outbrain, AOL, OpenX oraz należące do Google DoubleClick i AdSense. Przygotują one własne rozwiązania dostosowane do wymagań nowego projektu mobilnego, które mają być gotowe wraz z uruchomieniem AMP.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Brański i Paweł Nowacki chwalili projekt AMP, podkreślając, że umożliwia on wydawcom dotarcie z interesującym przekazem do szerszej niż dotąd grupy odbiorców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK