Polsat zadowolony ze swojej oglądalności. Maciej Stec: poprawił się profil naszego widza

Telewizja Polsat jest zadowolona z wyników oglądalności jesiennej ramówki, mimo że w grupie komercyjnej 16-49 zanotowała spadek udziałów większy niż konkurencyjny TVN. Spółka przewiduje, że w 2014 roku rynek reklamy zacznie rosnąć.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Polsat zadowolony ze swojej oglądalności. Maciej Stec: poprawił się profil naszego widza
Shutterstock.com

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział Polsatu w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,38 proc. po spadku o 16,22 względem września ub.r. Natomiast w październiku br. udział spadł już o 21,34 proc. do 13,23 proc. Polsat znalazł się za TVN, który zanotował mniejsze spadki. We wrześniu br. jego udział zmalał o 9,73 proc do 15,73 proc., a w kolejnym miesiącu o 9,54 proc. do 15,46 proc. (więcej na ten temat).

Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat, podkreśla, że stacja jest zadowolona z wyników oglądalności jesiennej ramówki. - Mimo spadku udziałów, co jest stricte związane z cyfryzacją, poprawie uległ profil naszego widza, a to jest kluczowy element dla reklamodawców, a tym samym dla nas w aspekcie finansowym - mówi Wirtualnemedia.pl Stec. Zwraca uwagę, że pozytywny wpływ na wyniki TVN miała cyfryzacja naziemnej telewizji cyfrowej, dzięki której TVN powiększył zasięg.

W jesiennej ramówce Polsat wprowadził aż siedem nowych pozycji programowych. Wiadomo już, że np. court-show “Czyja wina?” nie będzie kontynuowany. Z nieoficjalnych informacji wynika natomiast, że stacja zdecyduje się na kolejną edycję reality-show “Top Chef” (więcej na ten temat). Oficjalnie Polsat ogłosił już, że pokaże kolejne edycje swoich dwóch widowisk - “Tylko muzyki” (więcej na ten temat) i “Tylko tańca” (dowiedz się więcej).

Maciej Stec nie zdradza jednak jak duże inwestycje programowe Polsat planuje w przyszłym roku. - Nasze koszty są cały czas pod kontrolą - ucina.

Cyfrowy Polsat w raporcie podał, że w III kwartale br. rynek reklamy telewizyjnej zmalał o 1,9 proc., a w trzech pierwszych kwartałach br. spadł o 5,3 proc. Natomiast w okresie od lipca do września br. wpływy reklamowe Telewizji Polsat wyniosły 166 mln zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Dane te obejmują jednak wpływy przejętej od września br. spółki Polskie Media, nadającej TV4 i TV6. Wyłączając je przychody reklamowe spółki spadły o 2,6 proc. do 157 mln zł.

Polsat podtrzymał swoją prognozę mówiącą, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej zanotuje średni jednocyfrowy spadek. Natomiast w 2014 roku rynek ma wzrosnąć w niskim, jednocyfrowym tempie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu