Jakub Hartwich i Adrian Glinka z protestu niepełnosprawnych mają prowadzić program na portalu „Gazety Wyborczej”

Jakub Hartwich i Adrian Glinka, jedni z liderów protestu osób niepełnosprawnych i ich rodziców w Sejmie, dostali propozycję prowadzenia nowego programu na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora). - Bardzo nam zależy, żeby zrealizować program będący podsumowaniem 40 dni protestu i żeby panowie byli gospodarzami tego spotkania - mówi Joanna Parczyńska, wydawca obszaru Kultura i multimedia w „Gazecie Wyborczej”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Jakub Hartwich i Adrian Glinka z protestu niepełnosprawnych mają prowadzić program na portalu „Gazety Wyborczej”
Jakub Hartwich, fot. Wyborcza.pl

Jakub Hartwich i jego mama Iwona byli gośćmi Dominiki Wielowieyskiej w programie „Crash test”. Odcinek z ich udziałem udostępniono w czwartek.

Rozmowa dotyczyła przede wszystkim protestu prowadzonego przez 40 dni w Sejmie przez grupę osób niepełnosprawnych i ich rodziców. Akcja, zakończona w minioną niedzielę, była szczegółowo relacjonowana przez wiele mediów. Iwona i Jakub Hartwichowie jako jedni z liderów protestu często wypowiadali się dla dziennikarzy.

- Myśmy się zastanawiali w redakcji „Gazety Wyborczej” nad tym, co się wydarzyło. Myślę, że jesteśmy na takiej drodze przełamywania stereotypów. Wszyscy mamy pewne ograniczenia z tym związane - stwierdziła Dominika Wielowieyska na koniec wywiadu. - Edyta, która ze mną jest, wpadła na pomysł, żeby zaproponować ci, żebyś był gospodarzem programu w Wyborcza TV - powiedziała do Jakuba Hartwicha. Chłopak odparł, że jest tym zaskoczony, przy czym pozytywnie. o

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, propozycję prowadzenia programu na Wyborcza.pl dostał też Adrian Glinka.

- Jesteśmy w trakcie rozmów z panem Jakubem i panem Adrianem. Bardzo nam zależy, żeby zrealizować program będący podsumowaniem 40 dni protestu i żeby panowie byli gospodarzami tego spotkania - mówi nam Joanna Parczyńska, wydawca obszaru Kultura i multimedia w „Gazecie Wyborczej”.

- Chcemy, żeby temat potrzeb osób z niepełnosprawnościami nie zniknął z mediów, żeby cały czas żył. Chcielibyśmy, żeby taki program był na stałe, natomiast nie wiemy jeszcze, czy to się uda - dodaje Parczyńska.

- Intencja była taka: Kuba dobrze sobie radził z występami publicznymi, chcieliśmy przełamywać bariery i pokazać, że osoby z bardzo różnymi niepełnosprawnościami mogą pracować w mediach. Dla mnie to bardzo ważne, abyśmy wszyscy pokazywali niepełnosprawnym nowe możliwości - zaznacza Dominika Wielowieyska zapytana przez Wirtualnemedia.pl, dlaczego zaproponowała Jakubowi Hartwichowi prowadzenie programu.

„Gazeta Wyborcza” wsparła protest niepełnosprawnych

W ostatnich tygodniach „Gazeta Wyborcza” wspierała protest niepełnosprawnych. W piątek 18 maja wydała bezpłatną „Gazetę Suwerena” dotyczącą tej akcji. Na pierwszej stronie znalazło się hasło „Jesteśmy z wami” oraz logo z osobą na wózku i napisem „Nie ma wolności bez solidarności”. Ten znaczek do minionego poniedziałku był obecny w winiecie „GW”.

Ponadto na pomoc niepełnosprawnym przekazywano wszystkie przychody ze sprzedaży subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej”.

Według badania Gemius/PBI w lutym br. Wyborcza.pl zanotowała 6,12 mln realnych użytkowników i 58,45 mln odsłon. Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 133 tys. użytkowników.

Portal Wyborcza.pl autorskie cykle wideo realizuje od jesieni 2016 roku. Szefową tego działu jest Joanna Parczyńska, która z początkiem br. zarządza też sekcją kultury i multimediów „GW”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK