Reklamy w polskim internecie: które formaty i branże z najwyższym CTR?

W IV kwartale ub.r. ponad jedna piąta reklam w polskim internecie promowała usługi telekomunikacyjne, a prawie jedna piąta - oferty finansowe. Wśród formatów dominował double billbord.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z prowadzonego przez Gemius badania gemiusAdMonitor wynika, że w IV kwartale ub.r. zdecydowanie najczęściej w polskim internecie były emitowane reklamy firm z branży telekomunikacyjnej i finansowej. Tych drugich było o jedną czwartą więcej niż kwartał wcześniej.

grafika

Najwyższe CTR osiągnęły reklamy żywności (1,06 proc.), branży „czas wolny” (1,01 proc.) oraz napojów i alkoholi (0,86 proc.). Natomiast najwyższe wyniki wskaźnika uCTR - pokazującego, jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią - zanotowały reklamy ofert z branży czas wolny (1,86 proc.), żywności (1,79 proc.) oraz produktów farmaceutycznych (1,54 proc.).

Z kolei wśród formatów reklamowych zdecydowanie najczęściej były wyświetlane double billbordy, przy czym zanotowały mniej emisji niż we wcześniejszym kwartale. 

grafika

Pod względem średniego CTR najlepiej wypadły formaty double billbord + toplayer (2,29 proc.), preroll (1,93 proc.) oraz wallpaper (1,72 proc.). Te same formaty osiągnęły najwyższe wartości wskaźnika uCTR: Double Billbord + Toplayer - 2,80 proc., toplayer - 2,59 proc., a wallpaper - 2,36 proc.

Z kolei wskaźnik CTR dla mailingów wyniósł w IV kwartale 16,74 proc., czyli minimalnie więcej niż kwartał wcześniej. Samych kampanii opartych na mailingu było mniej niż we wcześniejszym kwartale - ich odsetek zmniejszył się z 31,59 do 27,89 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style