TVP więcej wyda na program. Chce zahamować spadek udziałów TVP1 i TVP2

Telewizja Polska w przyszłym roku zamierza przeznaczyć większy budżet na program swoich kanałów. Prezes TVP Juliusz Braun liczy na zmniejszenie spadków udziałów w rynku telewizyjnym Jedynki i Dwójki.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
TVP więcej wyda na program. Chce zahamować spadek udziałów TVP1 i TVP2
Juliusz Braun, fot. TVP

- Obserwujemy poprawę sytuacji na rynku reklamy, w tym poprawę pozycji telewizji - mówi Juliusz Braun. Dodaje, że jeszcze szybciej rośnie reklama w internecie. - Chcemy być beneficjentem tego wzrostu, mamy coraz większe przychody z internetu - informuje Braun, ale szczegółów nie podaje. Spółka ma w sieci serwis wideo na żądanie vod.tvp.pl, a niedawno uruchomiła usługę Strefa Widza, specjalną ofertą VoD dla płacących abonament RTV (dowiedz się więcej).

Juliusz Braun podkreśla, że w przyszłym roku TVP trochę więcej wyda na program, chociaż ilość pieniędzy, którymi dysponuje jest cały czas niewielka w stosunku do obowiązków telewizji publicznej.

- Bardzo chcemy zahamować spadek udziałów TVP1 i TVP2. Najgorszy moment - radykalne powiększenie konkurencji  w naziemnej telewizji cyfrowej - jest już za nami - mówi prezes TVP.

Podkreśla jednak, że wpływ na cały rynek telewizyjny będzie miała decyzja KRRiT o tym, jakie kanały trafią na ósmy multipleks. Nastąpi to jednak prawdopodobnie dopiero pod koniec przyszłego roku.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika w sezonie jesiennym (w okresie od 1 września do 27 listopada br.) udział  w rynku TVP1 spadł o 10,81 proc. do 11,14 proc., a TVP2  zmalał o 15,21 proc. do 9,2 proc. (dowiedz się więcej).  Z kolei w I półroczu br. spadki były mniejsze - wynik Jedynki poszedł w dół o 3,51 proc., a Dwójki o 4,99 proc.

Juliusz Braun zapowiada, że zgodnie z planem Telewizji Polskiej zakończy 2014 rok z wynikiem zerowym lub z niewielkim zyskiem. Na koniec września br. spółka miała 61 mln zł zysku (więcej na ten temat).

Nieujemny wynik finansowy TVP zakłada też plan na 2015 rok, który w poniedziałek przyjęła rada nadzorcza spółki (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce