UOKiK chce zająć się spółką Hachette i Burda

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce przejąć od KE sprawę połączenia dwóch wydawców.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zwrócił się do Komisji Europejskiej o zgodę na przejęcie sprawy utworzenia wspólnej spółki przez dwóch wydawców.

Prezes UOKiK zwrócił się do Komisji Europejskiej z wnioskiem o przejęcie sprawy utworzenia wspólnej spółki przez dwóch wydawców: niemieckiego Burda Verlag Osteuropa oraz francuskiego Hachette Filipacchi Presse. Spółki wydają w Polsce m.in. miesięczniki: Dobre Rady, Burda, Elle oraz Film -  poinformował w poniedziałek UOKiK.

Wniosek o wyrażenie zgody na koncentrację wydawcy złożyli do Komisji Europejskiej, ponieważ planowana przez nich transakcja ma wymiar wspólnotowy. Zgodnie z przepisami unijnego rozporządzenia, jeżeli transakcja grozi znacznym zakłóceniem konkurencji na rynku konkretnego państwa członkowskiego – może ono skierować wniosek o przejęcie takiej sprawy. Jeżeli Komisja Europejska wyrazi na to zgodę, ocenę koncentracji z prawem konkurencji prowadzi krajowy urząd antymonopolowy na podstawie własnego ustawodawstwa.

Po wstępnej analizie wniosku wydawców Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że istnieją przesłanki, aby wystąpić do Komisji Europejskiej z wnioskiem o przejęcie sprawy. Po pierwsze – zamierzona koncentracja dotyczy wyłącznie polskiego rynku wydawniczego. Z dokumentacji przedstawionej przez przedsiębiorców wynika, że tylko w Polsce koncerny zamierzają utworzyć wspólną spółkę, natomiast w pozostałych krajach, gdzie ukazują się ich tytuły będą – jak dotychczas – działać niezależnie. Po drugie – efektem transakcji mogą być zmiany w niektórych segmentach polskiego rynku czasopism wyspecjalizowanych.

Fakt wystąpienia przez Urząd do Komisji Europejskiej o przekazanie sprawy nie przesądza, jakie będzie jej rozstrzygnięcie.

Jak powiedziała Małgorzata Cieloch z biura prasowa UOKiK, po raz pierwszy w historii Urząd zwrócił się do KE z takim wnioskiem. Komisja ma 25 dni roboczych na podjęcie decyzji.

- Naszym zdaniem nie dojdzie do zakłócenia konkurencji w żadnym wymiarze, nasze tytuły są bardzo różne, ale szanujemy, że Urząd chce sprawę zbadać - mówi "Gazecie Wyborczej" Krzysztof Kawaliło, prezes Burda Polska. Według niego Hachette Filipacchi Burda Polska byłaby siódmym wydawcą magazynów w Polsce pod względem przychodów ze sprzedaży i z reklam.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej