Wakacje przez internet

Jak wynika z badań firmy Gemius, ponad 6 milionów internautów szukaw internecie informacji na temat turystyki. Na zakup usługturystycznych on-line decydują się jednak nieliczni.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Aż 40 proc. użytkowników czerpie wiedzę o usługach turystycznychgłównie z internetu, podczas gdy prasa stanowi wskazówkę dlajedynie 5 proc. badanych - czytamy w raporcie "E-commerce 2007",przygotowanym przez Gemius. Jeszcze więcej internautów, bo niemalco drugi (47 proc.), szuka w sieci informacji o biletach na pociąg,autobus czy samolot. Tym samym internet okazuje się byćnajpopularniejszym źródłem informacji turystycznej.

Według badania w maju 2007 roku witryny zgrupowane w kategorii"Turystyka" odwiedziło ponad 6,4 mln użytkowników (45,48 proc).Każdy z nich spędził na analizowanych stronach średnio 17 minut i43 sekundy. Najchętniej internauci odwiedzali serwisy turystycznena portalu Onet.pl - niemal 1,9 mln użytkowników (real users). Nadrugim miejscu z liczbą niespełna 1,5 mln użytkowników uplasowałsię szukacz.pl, a na trzecim, mający ponad 700 tysięczną widownię,eholiday.pl. Pierwszą piątkę rankingu najpopularniejszych witryn iserwisów turystycznych według liczby użytkowników zamykająodleglosci.pl oraz Grupa Travelplanet.pl SA.

Czy polscy internauci równie chętnie korzystają z internetupodczas turystycznych zakupów co ich zagraniczni koledzy? Spośródinternautów robiących zakupy w e-sklepach, aż 24 proc. zdecydowałosię na zakup tą drogą biletów na pociąg, autobus czy samolot -wynika z raportu "E-commerce 2007". Dużo mniej liczna grupa -zaledwie 7 proc. użytkowników - zakupiła usługę turystyczną.

Dla porównania w Rumunii zakupu wycieczki za pośrednictweminternetu dokonał co czwarty respondent (24 proc.), z kolei naLitwie na taką transakcję zdecydowało się 19 proc. internautów.

Zdaniem Michała Kaczorowskiego, Prezesa Zarządu spółkiWakacje.pl, polski rynek e-turystyki należy uznać za rozwojowy:"Chociaż zawsze będzie istniała grupa klientów, którzy preferująbezpośredni kontakt ze sprzedawcą, to znaczna część osób zechcerezerwować wakacje w prosty i kompleksowy sposób - nie wychodząc zdomu lub nie wstając od biurka. Każdego roku odnotowujemy znacznywzrost liczby klientów, co świadczy o coraz większymzainteresowaniu dokonywaniem rezerwacji usług turystycznych przezinternet."

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady