Polacy kupują w internecie częściej, ale wydają mniej. Zagraniczne platformy zyskały 10 proc.

Majowa sprzedaż w e-sklepach jest niższa od kwietniowej, ale wyraźnie lepsza niż rok wcześniej. Branżę cieszy rosnąca liczba zamówień - wskazuje we wtorkowym wydaniu "Puls Biznesu".

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:
Polacy kupują w internecie częściej, ale wydają mniej. Zagraniczne platformy zyskały 10 proc.
Fot. Pixabay

Według gazety, "długie weekendy nie sprzyjają e-zakupom". "W maju, który zaczął i skończył się przedłużonymi weekendami, polskie e-sklepy zanotowały sprzedaż niższą o 2,3 proc. niż w kwietniu. Średnia wartość koszyka spadła o 4,2 proc., ale liczba zamówień wzrosła o 2 proc." - takie są najnowsze wyniki Baselinker Index, przygotowywanego co miesiąc na bazie danych sprzedażowych od 3 tys. znaczących e-sprzedawców przez świadczącą usługi dla e-handlu firmę Baselinker, zacytowane przez "PB".

6 proc. więcej zakupów w internecie

Z artykułu dowiadujemy się, że "w porównaniu do maja ubiegłego roku obroty w internecie wzrosły o 5,8 proc." "Liczba zamówień w ujęciu rok do roku wzrosła o 6,4 proc., a średnia wartość koszyka spadła o 0,5 proc." - dodano.

"Polski e-commerce w ujęciu rocznym wciąż cechuje się niezłą dynamiką wzrostu sprzedaży. W ujęciu miesiąc do miesiąca w maju zaobserwowaliśmy delikatny spadek, należy jednak pamiętać, że maj porównujemy tutaj do bardzo mocnej sprzedaży kwietniowej, wspartej korzystnym dla sprzedaży internetowej ułożeniem kalendarza" - powiedział Łukasz Juśkiewicz, szef strategii w Baselinkerze.

Wskazał, że "spadek średniej wartości koszyka też nie powinien nas niepokoić". "Jest zjawiskiem sezonowym – zarówno w 2022, jak też w 2023 r. wartość średniego koszyka w maju względem kwietnia także spadała, a spadek pogłębiał się jeszcze bardziej w czerwcu i lipcu, by odbić w sierpniu" - wyjaśnił.

"Analitycy firmy wskazują, że zagraniczna sprzedaż polskich e-sklepów – z niższej bazy – rosła w wyraźnie wyższym tempie niż sprzedaż krajowa. Obroty transgraniczne były wyższe o 10,1 proc. niż przed rokiem, krajowe – o 5 proc." - czytamy

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek