Maciej Jermakow odszedł z Eleven Sports. „Skupię się na własnych kanałach”

Kilka dni temu z kanałami Eleven Sports pożegnał się dziennikarz Maciej Jermakow specjalizujący się w tematyce motoryzacyjnej. Zamierza pozostać w dziennikarstwie sportowym, ale na razie nie wiąże się z żadnym kanałem.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jermakow zdradził przyczyny swojego odejścia. - Z Eleven Sports rozstaję się w bardzo dobrej atmosferze. Chcę podkreślić, że było to dla mnie kapitalne doświadczenie, zupełnie inne niż wcześniejsza praca w radiu. Mnóstwo się nauczyłem, to był kapitalny czas. W tym momencie chcę skupić się na własnych kanałach w mediach społecznościowych - mówi Jermarkow portalowi WIrtualnemedia.pl. Przed pracą dla Eleven Sports był związany  m.in. z RMF FM i TOK FM. Dziennikarz ma własny kanał na portalu społecznościowym YouTube, który subskrybuje 26 tys. osób.

grafika

Sezon transferowy w kanałach sportowych

Jermakow to niejedyny dziennikarz kanału sportowego, który zmienił w ostatnim czasie swoją redakcję. Po 15 latach pracy w Canal+ pożegnał się Rafał Wolski, który dołączył do Telewizji Polskiej. Dołączył do komentatorów Euro 2020.

Miesiąc temu po czterech latach pracy z Eleven Sports pożegnał się Tomasz Urban. Specjalizacją tego dziennikarza jest Bundesliga. - To były cudowne 4 lata. Eleven to miejsce, w którym pracują fantastyczni ludzie, przesiąknięci piłką na wskroś. Praca w tej redakcji była dla mnie olbrzymią przyjemnością. Jestem dozgonnie wdzięczny Patrykowi Mirosławskiemu za otrzymaną szansę. Eleven zawsze będzie moim "macierzystym klubem" - podkreślił Urban na Twitterze.

Nie zdradził, gdzie zamierza kontynuować karierę. Prawa do Bundesligi z początkiem nowego sezonu przejmuje skandynawska platforma internetowa Viaplay (nabyła licencję do końca sezonu 2028/29).

Z widzami Canal+ Sport pożegnał się komentator meczów piłki nożnej, piłki ręcznej i siatkówki Szymon Ratajczak. Gdzie się przenosi? - Jeszcze nie mogę zdradzić planów, ale to nadal będą media sportowe - zapewnił portal Wirtualnemedia.pl sam zainteresowany.

grafika

Rekrutacja dziennikarzy sportowych do Viaplay

Jak informowaliśmy wcześniej zespół Viaplay w Polsce ma na początku liczyć 40-60 osób. Platforma streamingowa startuje w sierpniu, ale nadal trwa kompletowanie redakcji. Szefem sportu w Viaplay został Paweł Wilkowicz, wcześniej związany z portalem Sport.pl.

W opisie swojego profilu na Twitterze dziennikarz zachęca chętnych do pracy w Viaplay do wysyłania CV na jego adres e-mailowy.

Wilkowicz nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące obecnego składu zespołu sportowego Viaplay.

Dostęp do usługi, która ma obejmować również filmy, seriale i nową polską edycję, Fort Boyard ma kosztować 34 zł miesięcznie.

Choć z anten kanałów Eleven Sports zniknie Bundesliga, to nadawca ma licencje na inne rozgrywki piłkarskie. Kilka dni temu informowaliśmy o pozyskaniu praw do ligi włoskiej do końca sezonu 2023/2024. Wcześniej Eleven Sports nabył prawa do francuskiej Ligue1 i portugalskiej Ligi NOS.

Duże wzrosty kanałów sportowych po pandemii

W maju 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Polsat Sport i Eurosport 1. Większość stacji sportowych odnotowała duże wzrosty oglądalności, cały segment w ciągu roku urósł o 145 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Udział TVP Sport w maju 2021 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 117,85 proc.

Drugie miejsce zajął Polsat Sport, którego udział poszedł do góry o 186 proc. do poziomu 0,57 proc. Podium uzupełnia Eurosport 1, który awansował z dziesiątej pozycji. Wynik stacji maju wyniósł 0,38 proc. Zwiększył się o 866,67 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Największy spadek w zestawieniu, wynoszący 56,16 proc. do 0,03 proc., odnotowała stacja Extreme Sports.

Eleven Sports 1 miał w maju 0,227 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost o 152 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Udział w rynku Eleven Sports 2 wyniósł 0,046 proc. (wzrost o 229 proc.), Canal+ Sport 0,139 proc. (wzrost o 90 proc.), a Canal+ Sport 2 0,048 proc. (wzrost o 167 proc.) - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Przed rokiem większość rozgrywek sportowych było jednak wstrzymanych w związku z pandemią koronawirusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"