Maciej Orłoś w kampanii Media Expert. "Przaśne jak Media Markt z Martyniukiem"

Sieć elektromarketów Media Expert zaangażowała do digitalowej kampanii reklamowej Macieja Orłosia, dziennikarza i prezentera. W ocenie specjalistów zajmujących się marketingiem, reklamie brakuje polotu, humoru i elementu zaskoczenia. Koncept wypada przaśnie, tak jak reklama Media Markt z gwiazdą disco polo Zenkiem Martyniukiem.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Maciej Orłoś w kampanii Media Expert. "Przaśne jak Media Markt z Martyniukiem"

Kampania Media Expert rozpoczęta w pierwszych dniach sierpnia wspiera akcję sprzedażową urządzeń Galaxy Note 20. Orłoś w 10-minutowym materiale gra rolę prezentera opowiadającego o promowanych urządzeniach.

Dziennikarz nie powinien grać w reklamach

W ocenie Jacka Kotarbińskiego, ekonomisty i eksperta ds. marketingu, format reklamy Media Expert z Orłosiem w oczywisty sposób nawiązuje do "Teleexpresu", który przed laty dziennikarz prowadził w Telewizji Polskiej.

- Mamy tutaj sytuację, w której bezpośrednio kopiuje się koncepcję znanego programu informacyjnego wraz z jego prowadzącym, w celu przekazania komunikatu reklamowego. Nie jest to unikatowy zabieg, w podobnym tonie emitowano kampanię reklamowa Toyoty, w której występował Włodzimierz Zientarski i Roman Młodkowski. Istotą takich pomysłów jest zawsze wykorzystanie autorytetu prowadzących w celu reklamowania produktu oraz podkreślenie tego poprzez upozorowanie formatu jakiegoś programu telewizyjnego - analizuje dla Wiartulanemedia.pl Kotarbiński. Zaznacza też, że dziennikarze "nie powinni brać udziału w produkcjach reklamowych, chyba że przestają być dziennikarzami i stają się ambasadorami marki".

Nasz rozmówca podkreśla, że na podstawie własnych obserwacji marki Media Expert uznaje, że pracujący dla niej marketerzy "nieustannie próbują nowych przedsięwzięć". - Kampanie są zawsze bardzo intensywne, niektóre mocno drażniące i zapewne dzięki dużym budżetom osiągają zamierzony efekt jednostkowy. Niemniej nadal brakuje w tym jakiejś konkretnej wizji rozwoju marki - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kotarbiński.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lato-z-zenkiem-w-media-markt-wsrod-kitow-reklamowych-lipca-hitem-akcja-pzu-prowadzisz-odloz-telefon ##

Media Expert z Orłosiem przaśne jak Media Markt z Martyniukiem

Na występ Macieja Orłosia w kampanii media Expert krytycznie patrzy Agnieszka Sosnowska, CEO agencji  Biuro Podróży Reklamy.

- Mam ogromną sympatię do Maćka Orłosia, ale wydaje mi się, że nie został obsadzony w tej roli właściwie. Może gdyby scenariusz był bardziej dowcipny, to ocena byłaby inna - twierdzi ekspertka. Dodaje jednak, że w swojej kategorii i na cały rynku reklama ta się wyróżnia.

- Ostatnio nie widziałam kampanii, która nawiązywałaby do serwisów informacyjnych. W wersji na serio ten format został wyczerpany w telewizji w poprzednich dwóch dekadach. Tutaj sytuację trochę ratuje dowcipne podejście do formatu serwisu informacyjnego, choć moim zdaniem humoru mogłoby być więcej, mógłby być ciekawszy, a całość mogłaby być realizacyjnie sprawniejsza, lżejsza - uważa Agnieszka Sosnowska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zenek-martyniuk-w-reklamie-mediamarkt-wybor-moze-byc-moralnie-watpliwy-ale-mediamarkt-moze-sobie-na-to-pozwolic ##

Z kolei Milena Le Viet - Błaszczyk, social media manager z agencji Kamikaze uważa, że ambasadora dobrano dobrze, biorąc pod uwagę grupę docelową.

- Dobór dziennikarza do kampanii Galaxy Note można uznać za dość przemyślany, dobrany do potencjalnej target grupy, czyli biznesmenów, podróżników, czy przedstawicieli kultury i sztuki. Prawdopodobnie nie bez znaczenia był także fakt zaangażowania dziennikarza w działania influencerskie - Orłoś prowadzi swój kanał na YouTube przedstawiając telegraficzne skróty wydarzeń z Polski, co utrzymuje jego popularność na wysokim poziomie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Milena Le Viet - Błaszczyk.

Ekspertka uważa jednak, że cały koncept wypada raczej nudno i bez polotu, nawet w warstwie wizualnej. - Brak jej wyróżników w sferze wizualnej - ujęcia są sztampowe, typowe dla programu informacyjnego, a na dodatek często się powtarzają. Scenografie są płaskie i nierozbudowane. Nic nie przykuwa także uwagi w warstwie dźwiękowej - czyli zupełnie inaczej niż w przypadku zapadającej w pamięć reklamie Media Expert z Lisowską o włączaniu niskich cen, a także tej z Media Markt z Martyniukiem, który śpiewa “a ja na to jak na lato”. Charakterystyczne muzyczne elementy znacznie łatwiej zapadają w pamięć przeciętnemu odbiorcy, nawet jeśli reklama nie należy do wyszukanych - sądzi Milena Le Viet - Błaszczyk.

Reklamę Media Expert z konkurencyjną kampanią Media Markt z udziałem Zenka Martyniuka porównuje również Agnieszka Sosnowska. - Obie reklamy są dość przaśne i jakby z poprzedniej epoki. Tylko chyba vintage nie jest do końca zamierzony, a przynajmniej nie jest wzięty w nawias, ograny z właściwym dystansem. Widać, że retailerzy elektroniki szukają grupy docelowej 40-60 lat, świadczy o tym dobór ambasadorów. Ze strategicznego punktu widzenia jest to zrozumiałe. Zapewne młodsze grupy docelowe świetnie radzą sobie w wyszukiwaniu najtańszych ofert dla danych modeli elektroniki w internecie - komentuje szefowa Biura Podróży Reklamy.

Materiał z udziałem Macieja Orłosia opublikowano we wszystkich kanałach społecznościowych Media Expert. Kampanię przygotowała agencja Berry Kolektyw Kreatywny.

W reklamach Media Expert pojawiały się ostatnio postacie animowanych chomików, śpiewających przeróbki znanych hitów. Przed świętami Bożego Narodzenia w 2019r. animacja promowała "Czyszczenie magazynów". Wcześniej Media Expert promowała piosenkarka Ewelina Lisowska.

Maciej Orłoś w ostatnich tygodniach rozpoczął współpracę z Radiem Nowy Świat, gdzie prowadzi poranną audycję "Nowy Świt". Będzie prowadził dwa poranki - w każdy poniedziałek i środę między godziną 6.00 a 10.00.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online