„Made in Poland” – polskie firmy podbiją zagraniczne rynki.

Kampania wizerunkowa „Made in Poland” ma pomóc polskim firmom wejść na zagraniczne rynki. 14 października 2013 r. na konferencji inaugurującej kampanię, przedstawiciele rządu, przedsiębiorcy i eksperci dyskutowali o tym, jak najefektywniej promować polską markę oraz rodzime firmy i ich produkty na arenie międzynarodowej. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Promocja Polski obejmie pięć kluczowych ze względu na eksport rynków i 15 najbardziej perspektywicznych polskich branż. Są to m.in. produkcja żywności, okien i drzwi, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, a także przemysł biotechnologiczny oraz farmaceutyczny. Perspektywy i osiągnięcia rodzimych firm z tych sektorów zostały przedstawione w zaprezentowanej podczas konferencji inauguracyjnej „Białej Księdze” tj. raporcie „Polska gospodarka: perspektywiczne sektory, polskie firmy oraz ich produkty”. 

Kampania „Made in Poland” to początek długofalowych działań, różniących się od poprzednich programów tym, że w celu osiągnięcia efektu synergii, angażują wiele resortów. Mają łączyć one ich wiedzę, kompetencje i możliwości. O efektywną promocję polskiej gospodarki dbać będą m.in. Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiebiorczości, Kancelarię Premiera i Prezydenta, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Wydziały Promocji Handlu i Iwestycji przy Ambasadach RP, a także samych przedsiębiorców.

- Nic nie dzieje się samo. Tą lepszą Polskę, lepszą gospodarkę robią konkretni ludzie, lepsi Polacy. Chcemy z dumą powiedzieć: to jest czas polskiej marki, to czas dumy z polskich produktów – mówił wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. – Jesteśmy z Polski i mamy się czym pochwalić za granicą. Wszyscy jesteśmy ambasadorami polskiej marki – dodał.

Wicepremier przypomniał, że poza kampanią promocyjną, wsparcie dla firm zainteresowanych eksportem pochodzi m.in. z funduszy europejskich oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. - Za nami kwartał w którym po raz pierwszy ponad 2 mld zł wpłynęło do przedsiębiorstw z funduszy unijnych, a obecny kwartał będzie jeszcze lepszy – mówił wicepremier Piechociński.

Z kolei wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik zwróciła uwagę na zmiany jakie zaszły w Polsce w ostatniej dekadzie. - Nasze firmy są zupełnie inne niż 10 lat temu, innowacyjne, oferujące świetnej jakości produkty i usługi. Będziemy to pokazywać, dostosowując formę i zakres promocji do każdego z zagranicznych rynków objętych akcją, działać nieszablonowo – przekonywała Ilona Antoniszyn–Klik, wiceminister gospodarki. Podkreślała, że poza wspieraniem firm, które już obecnie mają silną pozycję na rynkach zagranicznych, Ministertwo Gospodarki chce zbudować sieć pomocy także dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Na temat potencjału i znaczenia polskich inwestycji za granicą mówiła m.in. Lucyna Stańczak,  Dyrektor EBOR na Polskę. – Dotychczasowa współpraca z polskimi firmami przynosi ogromne sukcesy. Dzięki wilokierunkowemu wsparciu, polskie firmy stają się poważnymi regionalnymi „graczami” inwestującymi w Europie Centralnej, na Bałkanach i na wschód od naszej granicy – mówiła Stańczak.

Obecni na konferencji przedsiębiorcy zaznaczyli, że polskie firmy doceniają dotychczasową pomoc i zaangażowanie polskiego rządu i liczą na strategiczne wsparcie. – Widzimy ogromny postęp w relacjach z administracją państwową. Od kilku lat mamy już wsparcie ze strony resortów: gospodarki, spraw zagranicznych oraz od rozwoju regionalnego – mówił Adam Góral, prezes Asseco Poland. Pomoc ta polega m.in. na uwiarygodnianiu firmy w oczach zagranicznych kontrahentów - dodał.

***

Kampania informacyjno-promocyjna „Made in Poland”, prowadzona od połowy września 2013 r.  ma wzmocnić wizerunek Polski, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego wśród przedsiębiorców oraz opinii publicznej w Czechach, Niemczech, na Ukrainie, w Chinach oraz w Rosji.

Realizowana jest przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z wybranymi w przetargu partnerami: domem mediowym Arena, agencją PR - Headlines Porter Novelli oraz agencją kreatywną What. Obejmuje swoim zasięgiem Internet, reklamy prasowe, outdoorowe oraz public relations.

Kampania „Made in Poland" finansowana jest ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online