Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądalność “Magazynu Expressu Reporterów” w okresie od września do 11 października br. wyniosła 2,75 mln widzów, co przełożyło się na 21,80 proc. w grupie 4+ i tylko 15,36 proc. w grupie 16-49. Rok wcześniej widownia programu wynosiła 3,21 mln osób, a jego udział to było odpowiednio 26,49 proc. i 19,18 proc.
Dwójka w grupie 4+ jest liderem w czasie nadawania reporterskiego magazynu (wtorki 21.40), drugie miejsce zajmuje TVN (20,48 proc.; “Przepis na życie”, “Kuba Wojewódzki”), trzeci jest Polsat (13,75 proc; filmy, “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”), a czwarta - Jedynka (13,39 proc., m.in. “Rezydencja”, “Lubię to!”). W grupie komercyjnej 16-49 jest jednak gorzej - TVP 2 ma tu dopiero trzecie miejsce, za TVN i Polsatem.
Program oglądają najchętniej kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

“Magazyn Expressu Reporterów” gości na antenie TVP 2 od 1999 roku, zastąpił wtedy “Express Reporterów”. W ciągu ostatnich 10 lat program miał największą widownię w okresie od września 2005 do końca sierpnia 2006 - oglądało go wtedy przeciętnie 3,87 mln widzów. Największy udział zanotował zaś w sezonie 2008/2009 - było to aż 28,64 proc. w 4+ i 22,17 proc. w 16-49.
Większość tematów poruszanych w “Magazynie Expressu Reporterów” to ludzkie historie opowiedziane przez samych widzów. Reporterzy podążają ich tropem. Gospodarzem programu od 1999 roku jest Michał Olszański. W najbliższy wtorek 18 października br. nadane zostanie 500. wydanie audycji.
Widownia “Magazynu Expressu Reporterów” w obecnym sezonie
Oglądalność konkurencji w czasie emisji magazynu
Widownia programu sezon po sezonie
Profil widowni “Magazynu Expressu Reporterów”

*- dane za okres od 1 września do 11 października 2011











