Czwartej serii „Magdy M.” miało nie być, ale stacja ugięła się pod żądaniami i prośbami fanów i zdecydowała się na jej nakręcenie i pokazanie. I to się opłaciło, bowiem jak pokazują dane AGB Nielsen Media Research średnio każdy odcinek czwartego sezonu oglądało 3,72 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 26,77 proc.
Jeszcze lepsze wyniki były w komercyjnej grupie docelowej, gdzie udziały TVN w czasie emisji „Magdy M.” wyniosły 30,49 proc. Na reklamach wokół serialu stacja zarobiła w sumie ponad 15,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
Spośród odcinków czwartej serii najwięcej widzów obejrzało ostatni, zakończony szczęśliwym spotkaniem Magdy i Piotra, epizod. We wtorek 5 czerwca przed telewizorami zasiadło 4,1 mln osób, a TVN włączyło w porze emisji serialu niemal 30 proc. wszystkich telewidzów.

Wszyscy 4+16 - 49DataAMRAMR %SHR %SHR %05-06-20074 104 36711,41%29,77%32,89%29-05-20073 481 5029,68%24,47%33,01%22-05-20073 596 94410,00%27,15%34,55%15-05-20073 531 2939,81%27,61%31,27%08-05-20073 757 54810,44%26,44%20,47%01-05-20072 756 6897,66%18,01%29,33%24-04-20073 903 73210,85%28,33%32,16%17-04-20073 985 22711,08%29,52%30,22%10-04-20074 049 19111,25%28,55%29,73%03-04-20074 001 13311,12%28,70%32,33%średnia3 720 21310,34%26,77%30,49%
Nie było to jednak najpopularniejszy odcinek całego serialu, bo większą widownię miał epizod z 12 grudnia, kończący trzecią serię, który w pierwotnym zamyśle realizatorów miał zakończyć cały serial. Obejrzało go wtedy aż 4,58 mln widzów.
Mimo braku rekordu odcinka, czwarta seria „Magdy M.” była rekordowa pod względem średniej oglądalności i udziałów w rynku telewizyjnym. Z widownią na poziomie 3,72 mln osób nieznacznie wyprzedziła trzeci sezon, którego średnia oglądalność wyniosła 3,68 mln widzów. Daleko w tyle pozostały dwie pierwsze edycje, które oglądało mniej niż 3 mln osób.

Wszyscy 4+16-49AMRSHR %SHR %I seria - jesień 20052 895 48521,57%25,56%II seria - wiosna 20062 972 54320,71%23,55%III seria - jesień 20063 681 51026,66%30,36%
Tak dobre wyniki „Magdy M.” sprawiły, że TVN był w czasie emisji czwartej serii liderem pod względem udziałów w rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałami wynoszącymi 19,02 proc., która we wtorkowym paśmie emitowała m.in. „Express Reporterów” i „Panoramę”, trzecia była Jedynka (18,1 proc., filmy fabularne i „Sprawa dla reportera”), zaś czwarty - Polsat (17,36 proc., filmy fabularne)
StacjaAMRAMR %SHR %TVN3 720 21310,34%26,77%TVP22 640 6067,34%19,02%TVP12 512 5726,98%18,10%Polsat2 409 4716,70%17,36%
„Magda M.” była bardzo kobiecym serialem, bo aż 70 proc. jej telewidzów stanowiły przedstawicielki płci pięknej. Poza tym serial najchętniej oglądany był przez osoby w wieku 25 – 59 lat, zamieszkałe w miastach i legitymujące się wykształceniem średnim i wyższym.

AFFADH %PłećMężczyźni6229,90%Kobiety13570,10%Wiek4- 9 221,39%10- 15796,25%16 - 19825,14%20 - 24797,01%25 - 2911910,02%30 - 341188,95%35 - 391328,66%40 - 441006,77%45 - 491018,17%50 - 541219,96%55 - 5916311,32%60+9016,36%Wlk.miastaWieś6223,79%< 50 tys.10224,57%50-100 tys.11810,45%100-200 tys.15412,36%> 200 tys.14028,83%ZawódTop management1229,88%Pracownicy szczebla średniego17120,59%Pracownicy fizyczni i rolnicy9017,18%Emeryci10727,99%Inne7024,36%WykształceniePodstawowe9141,28%Średnie11935,24%Wyższe14715,83%Inne547,64%
Mimo zakończenia emisji serialu widzowie prawdopodobnie spotkają się jeszcze z „Magdą M.” Planowane jest bowiem nakręcenie pełnometrażowego filmu, jednak jego scenariusz będzie prawdopodobnie odbiegać od telewizyjnej wersji przygód młodej prawniczki.











